Dagisstart!

Idag var det premiär för DAGIS! Kasper var till en början otroligt mammig, det trodde jag aldrig han skulle vara! Men han höll fast vid mig som en bläckfisk! Haha, jag var visst en bläckfisk då jag var liten, så lite han han nog ändå ärvt från mig! :) Men det avtog ganska snabbt, för sen lekte han på precis som alla andra barn. Det var bara en gång han kom på sig och började gråta.. vet egentligen inte varför men känner på mig att det kan ha berott på att en annan pojk hade en grej som han ville ha :) Idag stannade vi bara 1 timme och tiden gick jättefort. Imorgon blir det att vara där 2 timmar.. det blir alltså att leka ute med barnen också.. och senare i veckan blir det lunch, och sen prova att sova middag där. Ska bli intressant att se hur det går! Kasper ska få sova inne på madrass.. Dom hade så otroligt många barn som sov ute i vagn nu att det blev lite stressigt, så dom sa att de barn som KAN sova inne får GÄRNA göra det.. och eftersom Kasper är ett "både och" barn så får dom nog lägga honom inne då! :) Tog lite bilder på gullponken idag. Först tidigt på morgon i sin snygga tiger-pyjamas! Sedan då jag äntligen fått på honom ett par byxor och ska förbereda honom och vagnen för promenixen till dagis!

 

Dagens middag idag blir Ris- och Köttfärsgratäng! Riktigt gott och Kasper älskar det! (dock inte stefans favorit, men den går ned som han säger) Det är kokt ris med lök o grönsaksbuljong i botten, sedan krossade tomater. Sedan häller man på stekt köttfärs och ev. champinjoner. Sedan kokar man bearneise och blandar i en burk creme fraiche och häller över. Skivar tomater och lägger på, sedan riven ost! Riktigt mumsigt och ENKELT att göra! Blir även alltid över så att man kan äta rester dagen därpå eller frysa ned - smakar lika gott ändå faktiskt!

 

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack så mycket! Hur gammal är din son?

2008-08-26 @ 17:49:35
URL: http://maddekjell.blogg.se/
Postat av: Madde

SÅ han är född i februari? Jag vet, tiden springer iväg så fort, jag har redan börjat tänka på 30:) haha! vart bor du nu då? såg att det stod fd piteå.

2008-08-27 @ 08:33:46
URL: http://maddekjell.blogg.se/
Postat av: Mallaching

Du jag tror att han kanske hinner växa ur byxorna ;)



Jag gruvar redan för DAGIS! Usch vil inte lämna bort honom! Jacob kommer bara va just över 1år då jag måste tebax å jobba igen.... :(

2008-08-27 @ 11:33:32
URL: http://mallaching.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0