Har shoppat lite idag..

Sprang in en snabbis på Åhléns idag! Hittade direkt ett tjockt "kollegieblock" som jag såg kunde fungera som en ny receptbok åt mig! Har länge hållit utkik efter en sådan här eftersom min gamla receptbok blivit lite smetig och har även andra anteckningar i sig som inte hör till i en sådan bok! Så hittade ett block som var indelat i fyra smådelar - förstår ni vad jag menar? :) Så att jag kan dela in mina recept lite grann. Annars tar det en evighet för mig att hitta ett specifikt recept. Har nu delat in det i:  1. Vardagsmat 2. förrätter o annat småplock 3. varmrätter; kött, fisk o fågel 4. Efterrätter o andra bakverk. Så nu måste jag bara sätta mig ned och fylla i den med alla mina gamla recept.. tar väl sisådär 2 månader eller nåt! Haha, nä, ska nog försöka hinna med det i helgen.. fast jag måste påpeka att jag är jäkla noggrann då det gäller att skriva i böcker.. ett litet stavfel och jag måste riva bort sidan och börja om.. Hittade även en liten, snygg kalender! Denna tjej (jo, jag!) ska ju faktiskt in i arbetslivet om några veckor! Blir jäkligt spännande.. Å tänkte att det då är ett måste med en sådan där liten grej där man kan klottra ned jobb, möten m.m. och eftersom jag mest vickar runt inom äldreomsorgen och nästan aldrig vet hur många timmar jag får ihop per månad.. så kan det behövas skrivas ned! Allt ryms inte i huvudet - tyvärr! Ett stort plus med denna kalender är att framsidan, med den fina bilden, är som en plastficka. Så man kan alltså byta bilder allt eftersom! Så nu hade jag tänkt hålla utkik efter några snygga kort, exempelvis Grattiskort, som enbart har en snygg bild utan text. Ombyte förnöjer! :)



Tänkte även visa er lite tidigare shoppinggrejer.. Hann springa in på Åhléns då vi var i Lycksele också. Hade då rea på lite grejer.. hittade denna fina lilla fjäril som jag shoppade för runt 1 tia eller nåt.. passade perfekt till min blomma ute vid ingången! Har även tidigare i sommar shoppat en sten med texten "Welcome" och fått en sten med texten "Love" (tack Cärol), även dessa från Åhléns! (Jopp, gillar nog Åhléns ganska mycket)

  

Kommentarer
Postat av: Tjohalia

Vilka härliga inköp! Håller med att Åhléns har mycket fint.



Svar: Tackar tackar! Idag blir det att besöka Plantagen och det hade inte varit möjligt med cykel. Jag kan inte annat än hålla med dig! Tycker du har det så grymt snyggt i erat hus. Kram på dig!

2008-08-09 @ 07:33:56
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0