MAT!

Eftersom jag inhandlade en ny receptbok förra veckan så har jag suttit nästan varje dag och fyllt i den med både gamla och nya recept. Det tar ett bra tag! Det värsta är nog att man går konstant och är sugen på mat!
Satt just och skrev ned ett recept på "Tomat- och parmesangratinerade tonfiskrullar". Såg skitgott ut, och om man vill kan man ju alltid servera det som förrätt - tillsammans med en liten sallad med bönor och vinägrett! Mums! :) Ska prova den någon helg här framöver och berätta hur det smakade!

Har faktiskt länge sökt efter "nya" förrätter och appertifer.. Det känns som jag alltid bjuder på samma sak och är sugen på att få prova något annat.. Är ofta inne på http://www.tasteline.com/ och söker efter nytt och idag hittade jag några intressanta varianter:

Heta guacamolesnurror, Kantarellpaj med rucola, Prosciutto med vitlöksost & kapris
  

Efter middagen hos Affe & Katta i torsdags så fick jag faktiskt lära mig någonting nytt! Jag älskar ju grillad paprika som tillbehör till grillat kött och har ibland slängt på några stora paprikabitar på grillen strax innan ätdags. Affe berättade för mig att man kan slänga paprika på kolen just innan man börjar grilla köttet och låta hela paprikan bli kolsvart. Då det är dags att äta så tar man upp paprikan, sköljer i kallt vatten och drar av skalet. Då blir det mer smak av paprikan och den blir jättesaftig! Ska testa det nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Håller med att det finns massor av härliga recept på Tasteline, borde bara bli bättre på att testa dom.



Åh vilket härlig tips med paprikan, det måste jag komma ihåg! Kram Sandra

2008-08-17 @ 14:06:20
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0