Pepparkakshus!

Igår gjorde jag och Kasper ett pepparkakshus.... hmm, hur det blev??? Jadu, ska citera Steffe: "Ser ut som en sorts vulkan som sprutar lava ur skorstenen" :) Det ser ut som att pepparkakshuset är gjort av en två-åring, och det är ju halvsanning i det.. Nä, det ville sig inte alls, först gick ena väggen sönder, men den lagade jag riktigt fint, men då det var dags för glasyren så sket sig allt!! Jag hade ingen sprits så jag körde i plastpåse och klippte ett litet hål i kanten - problemet var att den var lite för lös så tillslut bestämde jag mig för att bara köra "huller om buller" över taket.. det gick väl relativt bra efter det, Kasper proppade hela taket (och munnen) full med NonStop så det blev färgglatt.. Problemet var att Kasper satte godis i skorstenen och skulle sedan ta ut dom - vilket resulterade i att han hade sönder skorstenen - varav jag fick lov att sätta en massa glasyr på den också.. Så jag måste hålla med stefan, det ser fasiken ut som att lava har sprutat överallt :) Tog inga bilder "tyvärr", på detta konstverk.. men ni kanske ser pepparkakshuset framför er??! :) Men det var ändå en mysig grej att göra på 2:a advent! :)

Har fullt upp resten av veckan med:

Tis: Jobba natt på Öjan + hjälpa PiteRevyn
Ons: Sova + Jobba kväll på Swedbank
Tors: Klippning o färgning på Mariasalongen 
Fre: Hjälpa PiteRevyn + slå in julklappar + skriva adresser på 28 julkort!

Måste även under denna vecka plugga inför mitt prov som jag har på Swedbank, handlar om försäkringar, har läst ut en bok på 360 sidor och har en annan bok kvar nu på 250 sidor.. Tjohoo!


Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Åh vad adventigt... jag tror ta mig sjuttsiken att vi också ska "försöka" oss på ett pepparkakshus. Tror faktiskt att brudarna skulle tycka att det är roligt. Ditt bästa tips är alltså att köpa mycket godis (för barnen äter upp det mesta) och att skippa ungarna och göra det själv;-D

Kram

2008-12-10 @ 10:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0