Vilken jul!

Oj, oj vilken jul vi haft! Julafton började bra med god mat, jultomte, paket och hela köret! Kaspers ögon glittrade nästan hela tiden och det verkar som att han blev väldigt nöjd med sina julklappar! Juldagen var det tänkt att vi skulle fara till Ostvik/Farmor o Kalle, men då hade Kaspers kusiner feber.. Vi funderade på om vi skulle åka dit i alla fall, men då vi skulle ge Kasper sin lunch så märkte vi att han inte riktigt var på alerten.. Tog fram termometern och jajemänsan, han hade 38,3 - feber! Så det blev en febrig juldag hemma istället. Igår - Annandagen, så skulle vi till Hemlunda/Farfar o Anita, Kasper verkade piggare hela dagen, ända tills han hade sovit middag och vaknat.. 39,7!!! Så då fick han stanna hemma med mormor o morfar så for jag och Stefan ändå dit och käkade lite blodpalt.. kändes taskigt att ringa en halvtimma före man är ditbjuden och säga att man inte kommer så att säga.. därav barnvakt.. Ikväll ska vi egentligen till min mamma o pappa och käka porterstek med gratäng, mmmm.. men nu på morgon så har Kasper 38,7, så vi får se om det blir någonting..

Idag ska jag fara in till stan och byta lite grejer, speciellt min julklapp från Stefan.. låter lite taskigt, men då det handlar om ett halsband som kostar 1750 spänn, så känner jag att jag hellre byter till något halsband som jag verkligen vill ha! :) Plus så hoppas jag att jag hittar ett billigare halsband eftersom 1750 spänn är, enligt mig, alldeles för mycket för ett halsband, snåla jag! :)

Fastän jag betraktas som vuxen så fick jag riktigt fina julklappar i år!!! :) Jag fick en electrolux sladdlös dammsugare som jag velat ha hur länge som helst av mamma och pappa! Jag fick Boda Nova Vinglas av syrran, jag fick en Värmedyna från svärfar och en massa annat som värmeljushållare, mascara, smörgåsbestick  och så kläder till Kasper (eg. till kasper, men ser det som en julklapp till mig också eftersom det är jag som sparar pengar på det! :) Jag kan ju även berätta att jag valde silverljusstakarna som julklapp från Swedbank också!

Kaspers julklappar har jag ju redan skrivit lite lätt om, men jag kan ju fylla upp det hela med att säga att hans totala favoriter är ett bil-tält som han fick av sina kusiner Robin o Liam, musse pigg clubhouse figurerna, plastormen och pulkan.. än så länge i alla fall! :)

Dock så har vi ju inte hunnit fira jul klart ännu, imorgon så  blir det ett nytt försök att fira jul i ostvik, och då blir det en massa mer julklappar från bl.a. farmor som är klapparnas drottning! :)

     

Kommentarer
Postat av: Tjohalia

Vilka fina presenter du fick.

Ha en god fortsättning!

Kram Sandra

2008-12-28 @ 15:16:38
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0