Nya upptäckter!!

Har just upptäckt några "nya" stjärnor på himlen! Surfade runt på Youtube och lyssnade på en massa artister och upptäckte hur mycket jag har missat!

* Den första är FIONA APPLE. Hon är ju skitbra, både hennes röst och hennes låtar! Lyssna på låten 'Paper Bag'.
* Den andra är en grupp - 30 SECONDS TO MARS. Såg att dom vann pris på EMA 2008 och jag vet att jag läst om den gruppen förrut på grund av att skådisen Jared Leto är sångare i bandet, men jag hade aldrig hört dom. Dom är riktigt bra!
* Måste ju även få säga att TRACY CHAPMAN spelas i mina hörlurar nu! Hon är en "gammal" stjärna för mig, har gillat henne länge nu, hennes röst ger mig rysningar! Hon låter lite som Anna i årets Idol - den här mörka härliga djupa rösten!
* Ett sista lilla tips är till er som gillar serien Gossip Girl. Ed Westwick, killen som spelar Chuck Bass.. han sjunger nån sorts indie/punk (tror att man kallar det så i alla fall).. att han har den härliga engelska accenten ger det hela det där extra.. Bandet heter THE FILTHY YOUTH och ni hittar dom på youtube i alla fall.. En bra låt - "Boy don't smoke"

   

Kommentarer
Postat av: Jessica (AirSpiri83)

Att du har missat att lyssna på 30 seconds to mars... De är SÅ bra. Har nog lyssnat på dom i över ett år. Bästa låten med dom måste ju vara "from yesterday". Har du hunnit hitta någon favoritlåt?

2008-11-10 @ 19:40:10
URL: http://minytajustnu.blogspot.com
Postat av: Jessica (AirSpiri83)

Två andra bra sångare/sångerska som jag har hittat på youtube heter Nick Pitera och Maria Zouroudis. De har inget kontrakt med någon än, men de är superbra. Kolla in dom vet jag ;)

2008-11-10 @ 19:45:58
URL: http://minytajustnu.blogspot.com
Postat av: Jessica (AirSpiri83)

Ja, jag vet. Visst är det sjukt hur ljust Nick kan sjunga. Är grymt avundsjuk på honom. Angående blöjorna, så är det ju i alla fall bra att han nu kan säga till om han vill gå på pottan. Har ett barn på förskolan som är två år och har av någon konstig anledning kunna sitta på pottan sen hon var 4 månader. Men hon har fortfarande blöja på sig utifall hon inte orkar säga till oss att hon vill gå på pottan.

2008-11-10 @ 23:48:17
URL: http://minytajustnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0