Ume, snö och en massa annat!

Imorgon bär det av till Ume för min del, ska hälsa på Vettan eftersom det inte gick att fara i oktober. Så jag och morsan far dit imorgon eftermiddag. Det blir väl mest att ta det lugnt, äta gott, shoppa liiiiiite och hjälpa dom att flytta dom sista möblerna till deras nya lägenhet. Kommer nog att bli skoj! Det bästa är ju att jag kommer att få sovmorgon både lördag och söndag - fast skulle inte förvåna mig ifall jag vaknar upp pigg och alert där runt 8 i alla fall..

Idag så är Kasper på dagis, han var lyrisk över all snö på marken - ropade Snööö och vissa gånger Snoooo, lät skitskojj.. så han gick hela vägen till dagis - ville absolut inte sitta i vagnen! :)

Gör även en liten "To do-list" så ni får se hur dagens schema ser ut!
 
* Fara med våran lilla Ford till Kvarnbäcken eftersom pappa vill låna den under våran Ume-helg.
* Petra (svägerskan) kommer förbi ikväll och vi ska fixa klart Kalendern 2009, en perfekt julklapp åt mormor/farmor/morfar/farfar. Bilder på alla barnbarn, klockrent! :)
* Ska fixa o trixa med det sista till vårat Julkort för i år! Det är inte så "bara", och vill gärna vara ute i god tid för en gång skull..
* Skura golvet. Hade städdag igår och dammsög, tvätta m.m. MEN golvet behöver en ordentlig svabb också! 
* Handla mat så att Steffe oh Kasper inte svälter under helgen medan jag är borta! Ska även passa på att ta ut en massa pengar eftersom grannen kom över igår och sa att jultidningarna hade kommit... Har själv beställt ett Nalle Puh-kubpussel åt Kasper i julklapp, och Svärmor har även beställt några grejer som jag måste lägga ut för. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0