I have a mission..

Har fått i uppdrag - eller lättare sagt fått äran att hjälpa Fredde, min bror, att inreda hans nya lägenhet. Ska bli skitskojj!!! Det bästa av allt är att han har lite pengar under madrassen så det är möjligt att shoppa mycket nya möbler och inredningsdetaljer! Det svåra är att man måste tänka på mer manlig stil - inte bara min egen. Men vi har spånat väldigt mycket, tjafsat litegrann (haha:) och har mycket idéer i skallen. Så just nu surfar jag runt och letar efter både saker att köpa och tips å idéer.. Det här måste väl ändå vara en dröm - få shoppa underbara grejer och möbler, men inte för egna pengar..haha.. fast i och för sig, man får ju inga grejer hem själv.. men det är väl bara att hälsa på brorsan då för att få njuta av alla fina stuff! :)

Just nu sitter jag o spånar på Hall o Vardagsrum:

Barbord från "Svenska Hem". Fredde vill ha ett litet barbord i vardagsrummet där han bl.a. kan sitta med sin bärbara dator och nöta på tangenterna. Antingen kör man på det vita, stilrena varianten "Tequila" blir c:a 2600:- för bord o 2 stolar. (lite väl häftigt kanske) eller så kör man lite mjukare, mysigare stil med varianten "Dover" fast där blir priset 4000:- (AHH!)

 

Eftersom Fredde har en ganska liten hall så kommer det mest troligt inte att rymmas några hallmöbler.. Men funderar ändå på någon smal hylla som man kan sätta på väggen.. Det är ju alltid skönt att ha något ställe där man snabbt kan kasta ifrån sig nycklarna.. Plus en spegel - det är alltid ett måste - man måste ju för tusen veta hur man ser ut innan man visar sig för resten av världen! :) Får se ifall han får ta min avlånga spegel med ekram som jag köpt från EM för några år sedan och som endast fick sitta uppe på väggen typ 2 månader för sen flyttade vi och den hamnade i garaget... Annars blir det nog en mindre spegel. Funderade på en rund en, fast började sedan tänka att det kanske är mer "kvinnligt", kanske en fyrkantig passar bättre? Hmm, tåls att tänka på.. Hittade några varianter från Ikea:

 

Kommentarer
Postat av: Jessica (AirSpirit83)

vad kul att få hjälpa fredrik med inredningen :D Jag skulle i alla fall satsa på någon mer fyrkantig version på spegel för fredde. Som du skrev så tycker jag att runda speglar är lite mer feminit.

2008-09-27 @ 11:40:41
URL: http://minytajustnu.blogspot.com
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vilket härligt mission du har! Hoppas du tar bilder och visar upp sen.

Kram Sandra

2008-09-28 @ 12:04:15
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0