Markering!

Håller just nu på med stor-markering av alla Kaspers kläder, sockar, mössor, jackor, byxor m.m. Okej, kanske inte alla.. men de flesta! Kasper fick sådana här namn-etiketter som man stryker fast på textil av Carola och company.. Riktigt bra faktiskt! Slippa smeta med spritpenna och istället för ett vanligt K.S så står det fint och prydligt Kasper, efternamn och  telefonnummer. Nu är det inte så att jag är rädd för att kläderna ska försvinna, för såååå dyra grejer har vi inte.. men med tanke på dagispersonal och vikarier så gör jag denna lilla grej! :) Alltid smidigt för dom då det står namn, slipper de stå och fundera..

Javisst ja! Har ju glömt att berätta om min lilla shoppingtur i lördags! Det var otroligt längesen jag gick på stan så länge, i vanliga fall brukar jag bara springa in och ut och hem. Men det blev lite kläder åt Kasper! Anledningen var faktiskt att köpa regnjacka och galonisarLindex! Blev ganska dyrt, 450 spänn, men det är nog mer den billigare varianten då man jämför med andra ställen. Sedan begav jag mig till Rumba! Kan aldrig låta bli då jag är på stan, måste bara in och kika ifall de har något på rea.. I vanliga fall så har Rumba lite för dyra kläder för oss, oftast brukar jag alltid önska mig kläder till Kasper därifrån.. men i lördags hade hon massor med kläder på rea!!!! Så jag hittade en fin skjorta från "Ej Sikke Lej"och ett par skitläckra brallor från "Småfolk" .. byxorna kostade nypris: 450kr!!! och jag fick dom för 100:- det gav mig en riktgit härlig känsla. Skjortans ordinarie pris var 299:- och fick den för 100:- Och det bästa av allt var att då jag var i kassan och skulle betala så sa tjejen som jobbade där: "Det är ta 3 betala för 2" från rea-kläderna! Sprang fort tillbaka och skulle hitta något mer men typiskt så fanns det inte så himla mycket killkläder eller kaspers storlek för den delen. Men hittade en skitfin klänning/nattskjorta från "Ida T" som hade kostat 250 spänn. Så jag valde den och gav den till Agnes - Kaspers kusin! Så allt som allt: ordinarie pris på Rumba: 1000:- Fick hela tjofaderittan för 200 spänn! Det är ju nästan sjukt!!! :)

   
  

Om jag ska berätta heeeeela historien så fick jag faktiskt lov att fara in till stan igen då jag kom hem. För jag hittade lite rabatt på lindex = 30% vilket resulterade i att jag fick tillbaka 75 kronor, det är ju mån i med tanke på att regnkläderna kostade en del. Det visade sig även att jag tagit en för liten storlek på klänningen till Agnes så fick springa in dit och söka mig en större storlek - vilket gick jättebra! Jo, jag hade även glömt att köpa lite smink också - vet inte riktigt vars mitt huvve var tidigare, för det verkade som jag missat på det mesta.. men det gjorde inget för efter denna underbara dag så flöt jag på moln, haha :)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack! :-)



Visst är det kul att fynda:-) hur går det för KAsper på dagis då? Elis ÄLSKAR dagis! Himla skönt att det gått så bra! Jobbar du heltid nu eller? Jag tycker det känns så tråkigt att behöva åka med E på dagis om man inte har jobb den dagen...Men tyvärr ett "måste"..

2008-09-02 @ 12:51:16
URL: http://elisdagar.blogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vad praktiskt det lät med namnetiketter och vilka fynd du har gjort!



Svar Tusen tack för att du frågade Carina! Du är guld värd! Jag har kanske en liten etta på gång som ligger i närheten av jobbet. Jag skulle få bilder ikväll så då kan jag förhoppningsvis bestämma mig. Det skulle vara så skönt att ha boendet fixat.

2008-09-02 @ 13:25:44
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Susanne

Ok, vad skönt att du verkar ha jobb iaf! Jag har i orincip jobbat heltid sista 2 veckorna, men nu har jag inget mer vad jag vet, men jag är inte så orolig;-) Men nu när dom gjort om a-kassan så vill man ju jobba antingen heltid eller inget alls.Inte så kul om man får typ en dag/vecka bara! Nåja, snart är jag ju "ledig" igen:-)

2008-09-03 @ 10:58:42
URL: http://elisdagar.blogg.se/
Postat av: Jessica (Airspirit83)

hej! Kom att tänka på en kompis som syr barnkläder när jag såg bilder på kläderna du har satt ut. Kolla gärna in hennes blog :) http://smayrvader.blogspot.com/ bra tips på snygga barnkläder. Dessutom brukar hon sy lite saker till sig själv som är så himla snyggt.

2008-09-04 @ 10:49:21
URL: http://minytajustnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0