Bebisens Hjärtslag

Hade en tid hos barnmorskan idag efter jobbet och det kändes såååååå bra! Jag fick höra lillbebisens hjärtslag, dock efter lite om och men.. BM hade först svårt att hitta hjärtslagen och det gjorde att man kände paniken komma lite smått - men tillslut så kom dom fram! Å många hjärtslag var det = 160 .. Så hur är nu myten? Höga hjärtslag = Tjej eller? :) Annars så var det egentligen inget annat speciellt från BM-"mötet" förutom att jag hade lite för högt blodtryck - i alla fall undertrycket - men det skulle vi kolla upp mer nästa gång, vilket blir i mitten av maj.. så det är ett tag kvar, men,men.. Jag är då nöjd för tillfället! :)

Måste ju även få berätta om min gullpojk Kasper också! Ikväll då Steffe skulle natta honom i storsängen säger han jätteduktigt "Nä, sova lilla säng" och så la han sig i sin "nya" lilla säng - och somnade alldeles själv!!! :) Det händer inte ofta! :) Å då vi kikade in efter en stund så ser vi att han somnat med ett grepp om kanten av sängen, som att han vill hålla i sig.. fasiken va söt han är!! :)

Imorgon bär det av till Ostvik = Svärmor/Kaspers farmor/Steffes mamma och hennes karl Kalle där vi ska äta gott, leka ute och eventuellt pimpla! Dit kommer även sötnosarna Ebba o Agnes med föräldrar! Så det blir nog att stanna där till lördag mest troligt och då hinner vi bara hem för att byta om och fara på middag hos min mamma och pappa.. för att sen fara och jobba natt! Fullt upp under påsk - som det ska vara :)

Nä, nu är det nog Go'natt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0