Pratat med Spec.mödra idag!

Idag så kom jag äntligen ihåg telefontiden till Barnmorskan och ringde dit! Dock så kunde inte min BM säga så mycket annat än att jag borde prata med läkaren som jag redan träffat på sunderbyn tidigare. Men eftersom jag anser att hon enbart förespråkar Sätesförlossning så tackade jag nej till det. Då fick jag tipset att ringa till Spec.Mödra här i Piteå istället, vilket jag då gjorde! Fick prata med en underbar barnmorska som gav mig relativt bra svar på alla frågor och funderingar jag hade, så nu känns det faktiskt mycket bättre! Fick också veta hur stort mitt bäcken egentligen var och fick veta att man måste ha minimum 32,5 cm... jag hade mycket större!! Så det känns då jätteskönt! :) Så som det känns just nu så är det Sätesförlossning som gäller. Dom har ju riktigt ordentlig övervakning under förlossningen så skulle det visa sig att det är något som är mindre bra, ex. värkarna eller bebisens hjärtljud, så blir det akut kejsarsnitt direkt! Fast jag måste ju säga att jag ändå är riktigt nervös! Så man kan ju hinna ändra sig dom här sista veckorna.. man vet ju aldrig.. :)

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Oooh vad spännande!!

Men det låter ju som att du är gjord för att föda barn! :) blir det några fler efter detta?

2009-08-05 @ 08:43:59
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Maria L

Förstår att det känns nervöst, men du ska se - det kommer gå galant!! Ska hålla alla tummar och tår!! KRAM

2009-08-05 @ 10:16:33
Postat av: viktoria

Hejsan!

Hittade din blogg av en slump :) Sitter själv i samma sits som du med en bebis i säte. Har också varit i Sunderbyn och träffat en läkare som bara förespråkade sätesförlossning. För mej känns det just nu som att välja mellan pest eller kolera.... Är beräknad till 28/8 så än hinner jag ju fundera. Ska åter på besök i Sunderbyn på tisdag och diskutera vidare... Men dock med en annan läkare :)

Maila gärna, hade varit kul att prata med ngn i samma sits :)

2009-08-05 @ 11:23:02
Postat av: Inspirera Mera

Vad skönt att du fått prata med någon som kan svara på dina frågor, annars är det ju omöjligt att ta ett beslut.



Massa kramar!

2009-08-05 @ 13:26:33
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0