Snart Dagisdags!

Oj, vad tiden går fort! (Har jag sagt det förut?! :) Ringde och pratade med Kaspers underbara dagispersonal idag och det visade sig att jag inte lämnat något datum för när Kasper har tänkt komma tillbaka efter sommaruppehållet.. Det var ju det jag hade för mig! Men jag är ju "graviditets-tjorvig" :P Så nu har vi bestämt i alla fall att Kasper ska börja på måndag med sina 15-timmars/veckan så det kommer att bli skönt att få tillbaka lite vardagsrutiner igen. Plus att jag vill att han ska hinna komma in i hela "Dagis-ruschen" innan bebisen kommer, så att han inte tror att det är på grund av bebisen som han måste vara på dagis.

Vi får dock se hur vi gör med dagis efter julen för enligt vad jag hört så har dom nya reglerna klubbats och då ska alla 15-timmarsbarn på dagis vara 3 timmar/dag och det känns inte lika lockande som det vi har nu: 5 timmar, 3 dagar i veckan. Kanske Kasper får lite dagisuppehåll då.. fast då får man väl inte ha borta barnet för länge för då tappar man dagisplatsen, tror jag.. måste kolla upp det där!

Hur som helst - idag ska vi i alla fall gå till dagis och hälsa på. Det passade bra idag eftersom dom hade lite barn och då går det nog lite lättare efter så långt uppehåll :)

Bjuder även på en bild från Kaspers dagis - det här var första veckan för honom och jag vet, han var gode långhårig! :P


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Halloj!

Nedräkning för er nu :)



Blir det så att du ska föda som vanligt?

Såg iaf just en sätesförlossning på tv och den gick både snabbt och smidigt. Kunde inte låta bli att tänka på dig :)

Kram!

2009-08-12 @ 21:04:29
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0