vecka 15 imorgon!!

Imorgon går jag in i vecka 15 och jag blir galen på mitt eviga springande på toaletten! Är konstant kissnödig fortfarande! Har för mig att det gick över mycket fortare med Kasper och att det kom tillbaka runt vecka 30.. Men icke det nu.. jag känner att jag börjar bli galen på att så fort jag vaknar upp i sängen, oavsett om det är natt eller morgon, så måste jag springa upp på toa.. Längtar verkligen tills det börjar lugna ned sig!

Sitter just nu även och får uppstötningar/halsbränna.. mest troligt eftersom jag drack varm choklad till frukost... det blev för sött för magen.. Men annars ska man inte klaga! ;) Vågade ställa mig på vågen igår och insåg att jag INTE hade gått upp något ännu, blev glatt överraskad eftersom jag känner verkligen att magen har växt och jag måste erkänna att jag har tänkt att det inte är gravidmage utan en "fett"-mage som uppstått på grund av för mycket slisk-ätande.. men icke, står kvar på samma inskrivningsvikt! Visst, har ju ändå ett BMI som säger övervikt men skit i det! BM trodde att jag mest troligt inte går upp så mycket denna gång så vi får väl be till gud och hoppas att hon har rätt!! :)

Från det ena till det andra.. om ni vill veta.. så bebisen i min mage är nu 11-12 cm lång och väger runt 100 g! enligt min bok "mamma-praktika" Börjar verkligen längta efter bebisen nu!!!

Nä fy, nu måste jag sätta igång och plugga, har ett prov om "Lagen om finansiell rådgivning" på Swedbank imorgon!! Fast lite snabbt så bjuder jag på ett kort på en nyfödd liten Kasper just hemkommen från BB - en helt underbar känsla!


Kommentarer
Postat av: Carola

Naaw, så liten o söt:)

Jag har haft mina sug efter en liten bebis till, men får nöja mig med att snosa på er blivande TJEJ när hon kommer.



Vi följer förresten på Nimbys idag jag o Wille, kanske också o äter innan. Men ringer sen!

KRAM!

2009-02-19 @ 11:53:12
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: CitronerGula

Tänk så länge sedan det känns... lill sötprutten!

Tänk så mycket som händer med kroppen när man blir gravid. Kissnödig, halsbränna, foglossning, konstiga drömmar... och dessutom viktuppgång. Jag kan trösta dig med att jag inte hade gått upp någonting alls fram tills v26 med lillasyster... sedan blev det +25 kg på resterande veckor... inte underligt att man får bristningar på magen... haha

Ehrm... men jag håller tummarna för dig... Håll nollan!!!

Kram

2009-02-19 @ 15:44:37
URL: http://www.swedbank.se
Postat av: Linda

Hej bästa Cicci ;)

Fick veta att de är palt i pålberget med släkten på söndag. Har ni tänkt dit ? :) Söt bild på Kasper förresten. Känndes som det var flera år sen har var så liten å inte bara två ;) KRAM

2009-02-19 @ 17:37:59
URL: http://lindaaviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0