BM-Besök & BVC-samtal!

I dag så var det dags för ännu ett Barnmorske-besök, denna gång i stan eftersom det är sommarstängt här i Hortlax. Hade bra blodtryck, hjärtljuden låg på 130-150 och SF-måttet hade ökat 2 cm till 27 cm totalt, så ligger fortfarande på lägsta kurvan.. Men for hem och trodde allt var bra tills barnmorskan ringde hem till mig för runt en timme sen och sa att hon pratat med Spec.mödra angående mitt Sf-mått.. dom tyckte att jag skulle komma in på ultraljud för säkerhets skull - så den 25 juni - på torsdag, är det dags.. Hoppas nu verkligen inte att det är något fel, men håller med dom, att det är bättre att kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite.. Ska passa på att fråga vad det är för kryp i magen också - ifall man kan köpa något rosa kanske?! :)

Ringde även BVC idag för att höra om Kaspers diarre som han haft i nu en vecka.. Har alltid trott att antingen har man förstoppning eller så har man diarre.. men tydligen finns det något som heter Förstoppningsdiarre.. Så vi ska testa Mikrolax i några dagar och har det inte gått över ska vi ta kontakt igen.. Så hoppas verkligen på att det hjälper!

Å så till sist.. Har stökat på som en galning idag! Det började med att mamma kom med gröna panellängder som hon köpt åt mig att ha i vardagsrummet, plus en ny matta från EM..  så vi fixade det och lite till.. sen började jag sortera bort lite leksaker i Kaspers rum.. och sen blev det att jag drog dit hans säng och möblerade om litegrann.. upp med lite nya grejer osv.. Så fullt upp som sagt! Å är inte riktigt färdig än! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0