Mer Graviditetskrämpor

Usch, vad jag "kröjmar" = klagar! Känner mig absolut inte pigg och alert.. Sitter på jobbet med världens halsbränna och smärta i mellangärdet... har garanterat fått magkatarr än en gång så på måndag blir det att ringa Barnmorskan och höra vad jag kan få käka för tabletter för det.-. Har ett illamående som går upp och ner och foglossning, speciellt efter nattjobb... Börjar verkligen bli less och har mååååånga veckor kvar! Dom här besvären kom inte alls så här tidigt då jag väntade Kasper.. plus att då jag väntade Kasper så kunde man lätt bara ligga i soffan framför tv:n en dag.. det kan man inte nu med en vild 2-åring hemma! Hoppas verkligen att dessa graviditetskrämpor ska lätta snart!

Annars då.. Igår sov jag.. :) Steffe o Kasper for iväg och körde skoter, grillade korv och åkte bob hos Kaspers farfar.. där var också kusinerna och dom hade en jätterolig utedag.. känns lite trist att sova bort det, men vad ska man göra när man arbetat natt förutom det.. Jag känner mer och mer hur less jag är på att arbeta kvällar och helger, för det är ju då som man kan vara en hel familj, man kan göra roliga saker tillsammans.. Nu får jag ju bara hoppas att det dyker upp mer dagjobb på Swedbank så man kanske kan ta bort en kväll i alla fall.. och hoppas att jag får mer vardagsnätter på Öjagården istället för helger..

Imorgon har jag i alla fall inte tänkt sova bort hela dan utan ska försöka ta mig upp där runt 2-tiden och kanske hinna vara ute lite med Kasper innan det blir mörkt... eller kanske vi tar en tripp till stan för inköpslistan på apoteket bara växer - behöver allt ifrån Alvedon till Miniderm till barntankräm.. Förresten, ingen som har något bra tips på ett milt schampo för barn? Har använt Bamses schampo till Kasper men han har fått torr hårbotten och jag märker att det kliar för Kasper då och då.. Har läst om att Libero har börjat med ett schampo, nån som provat det?


Kommentarer
Postat av: Linda

Inga sura miner för man blir hur glad som helst om man kollar på detta gulliga klippet



http://experienceno1.blogspot.com/2009/03/en-hungrig-ekorre-tar-chansen.html

2009-03-08 @ 15:33:23
URL: http://experienceno1.blogspot.com/
Postat av: Inspirera Mera

Jag kan förstå att det tar på krafterna att vara gravid.



Svar: Nåå han är så gullig Kasper! (du också för den delen!) Jag kommer att flytta upp till Umeå nästnästa helg, efter det så kommer det bli tätare besök till Piteå. Då kommer jag gärna på besök. Jag har föresten utmanat dig på min blogg. Kram Sandra

2009-03-08 @ 22:32:01
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0