Vecka 18 och 2-åringen har Gnäll-sjukan!

Ok, nu har man gått in i vecka 18! Snaaaart dags för ultraljud!!! :) Hade faktiskt en mardröm inatt att jag vaknade och hade blödit ned hela sängen.. usch! då var det riktigt skönt att få vakna! Så ska bli härligt att få se en söt, sprattlande bebis i magen snart :) Gick faktiskt och la mig med Kasper igår klockan 20.. var helt slut efter Luleå-trippen! Caféet SMAKA var underbart och helt i min smak ;) Tack vare systeryster fick även jag och mamma hem lite "Kycklingsoppa med ädelost" som var helt superdupergod!! Den hade absolut sting i sig, men otroligt god!! Tyvärr så var Kasper på sitt bästa trots- och gnällhumör!! Å då man är gravid och har en massa hormoner i kroppen så är man inte så mottaglig för just denna gnäll-sjuka! Å det hjälpte ju inte rikigt att Pentik låg alldeles bredvid.. för då ville ju Kasper bara in dit och röra vid allt - vilket han inte fick - vilket resulterade i gnäll, småskrik, och en "lealös" kropp när jag bar honom.. *puh* Inte alls lätt! Men hann då i alla fall få shoppa en jättefin ljuslykta eller glaslykta för 160 spänn! Kommer att bli dyrt varje gång man ska sitta och fika på detta café :) Såg en massa annat som jag ville ha och ska ev. önska mig lite därifrån till då jag fyller år! :)

Annars då.. jo, skulle egentligen på tjejfest ikväll.. Kompisen/kusinen Carina har fyllt år så henne hade vi tänkt fira.. tyvärr så har jag ingen barnvakt ikväll pga att steffe ska iväg till en stuga med grabbarna.. så jag får väl sitta hemma och heja fram vinnaren i melodifestivalen själv istället! Har faktiskt laddat upp med chips och godis i skafferiet så jag tror jag överlever :)

Måste ju även bjuda på lite kort på min söta Kasper som en morgon hade fått för sig att ta på sig mammas mössa och ena vante + sina skor! Ett tag hade han även en tjocksocka på andra handen eftersom han inte hittade den andra vanten :)

  

Kommentarer
Postat av: Åsa

vi har samma karlproblem ser jag. Den där jäkla stugan.. ;)

2009-03-14 @ 08:27:15
URL: http://ozzan.blogg.se/
Postat av: Carola

Haha, så söt! Och hjärtan smälte när han sa mitt namn! :) Charmtroll!

Vi höres senare!

Kram

2009-03-14 @ 09:44:17
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Maria L

Hihi, sicken charmknutte. Oj, redan vecka 18! Gud så tiden går snabbt :-) Hörde av Eivor att vi kanske ses till helgen då vi åker upp till skelet, skoj! Idag blir det stadstur, lilleman växer i rekordfart och behöver större kläder. Kram! / Maria

2009-03-14 @ 09:50:43
Postat av: Emmeli

Jag hade också cravings efter kött, fast det har jag alltid ;) Kunde dock inte äta tacos!



När ska du göra ultraljudet??

Visst ska ni ta reda på könet? :)

2009-03-14 @ 10:46:46
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vilken sötnos!

Gud vad roligt med ul! När ska du dit?



Åh, jag är redan sugen på mera barn! Hur ska det här sluta? Snart ser ni mig i "familjen annorlunda";-)



Vad skönt att höra att man inte är den enda med ett litet charmtroll som börjat "trotsa".

Jaja, det går ju över som allt annat!



Kram

2009-03-14 @ 13:27:21
URL: http://elisdagar.blogg.se/
Postat av: Linda

okej, det var ju synd. mamma pratade ju med mormor dagen innan så hon visste ju om det men hon hann ju inte säga det förrens det var försent, men jag får väl följa me någon annan gång :)

2009-03-15 @ 16:14:00
URL: http://lindaaviklund.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej, kul att du lämnade ett avtryck, skoj att se vem som varit in.



Gnällsjuka känner jag igen, vår dotter på 1,5 år har nu efter en förkylning blivit en riktig gnäll unge. Hon gnäller och trotsar hela tiden, hoppas de inte håller i sig så länge... de har bara varat i tre dagar och jag håller redan på att få ett spel.



Ha de gott!

2009-03-15 @ 16:44:35
URL: http://varthusbygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0