Har varit hos Barnmorskan idag!

Idag har jag varit och kollat bebisen/magen och tagit en massa blodprover och värden.. låg helt okej på blodvärde faktiskt däremot så hade jag lite för högt blodtryck - fast inte FÖR högt ännu i alla fall.. Hjärtljuden lät riktigt bra och låg mellan 140-150 slag så det har blivit lite lägre än förra gången.. Dock en grej som gjorde mig orolig var SF-måttet.. alltså då man mäter livmodern.. Man kan följa den lägsta kurvan, mellersta kurvan eller högsta kurvan och jag är på gränsen på den lägsta kurvan... så mest troligt är lillbebisen riktigt liten i magen.. Jag ska tillbaka till Barnmorskan på två veckor och då ska vi mäta SF igen och förhoppningsvis har magen växt ytterligare, annars blir det att fara på tillväxt-ultraljud.. Ah! Att en sån liten grej ska göra en så orolig!

Från det ena till det andra så måste jag berätta att min älskade Kasper slog sig ordenligt igår.. Åh, det tar så ont i mammahjärtat!! Han busade med mormor då jag kom hem från jobbet och dom sprang runt och skrattade.. men hux flux så snubblar kasper över sina egna fötter och hinner inte ta emot sig då han faller mot golvet - resulterar i att han slår in näsan och munnen i golvet.. AJJ, så det blev näsblod ur båda näsborrarna plus att han slog upp överläppen litegrann och började blöda.. Lillälsklingen min!! Å så hade vi inge isglass hemma heller att kyla ned det med utan det blev en iskall, blöt handduk istället vilket gjorde Kasper mest irriterad! Inte lätt, men det är väl livets hårda skola?!

Måste ju även berätta att jag var på MÖHIPPA i lördags! Eftersom min underbara svägerska ska gifta sig i juni så fixade vi möhippa åt henne nu! Å det blev bland annat Motorcykel, höghöjdsbana, uppträdande på Nodo, massage/bastu m.m. Men jag tror att ni får läsa mer om hennes möhippa av henne själv på www.citroner.com fast gissar på att hon inte återhämtat sig ännu och därför inte hunnit uppdatera bloggen! :)

annars så.. ska jobba på swedbank idag 15:30-21, känns skönt att man har fått lite mer timmar där den här veckan.. och så fik jag en natt på Öjan på torsdag! Pengar, pengar! :) Det enda jobbiga är att vi måste ha barnvakt fredag då jag ska sova ut eftersom Steffe och hans polare ska iväg på en fisketripp fredagmorgon till söndag.. tjohoooooo.. Äh, det kan vara skönt att få bli gräsänka en helg och vi har nog en massa att göra i alla fall, jag och kasper! :)

Kommentarer
Postat av: Carola

Hoppas ni hade kul på möhippan, det lät iaf. roligt:)



Ska vi hitta på nåt på fredag då? Kanske Skeppet? Jag jobbar lör. och söndag. Och lördagkväll är det nog middag med jobbet.



Men vi höres närmare!

Kram!

2009-05-19 @ 23:05:04
URL: http://blogg.cartom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0