Vaccinering..

Idag har jag varit på BVC med Charlie som fått s.k. "3 månaders-vaccin".. Inte roligt! Fy farao vad ont det tar i mammahjärtat då man verkligen ser smärtan i ögonen då sprutan far in i benet.. Men det gick faktiskt över ganska så fort - tack o lov! Så nu sover han som en stock efter en alvedon supp. Dock så är man ju svamlig och springer fram och tillbaka och ser så att han andas... Tänker att man kanske kan vara allergisk av nåt i sprutan kanske?.. Nu är det bara att hålla tummarna att han slipper biverkningen Feber... 

Senare idag så ska Carola komma med sina pojkar så dom får leka av sig lite och så blir det att bjuda på middag eftersom dom skulle direkt vidare på kalas sen. Tyvärr så hade jag redan hunnit påbörja middagen lite lätt så det blir en "tråkig" maträtt idag. En sorts kalops med groddar. Enligt mig så är det förbaskat god, men alla kanske inte är lika matglada som mig?! :P 

Pratade även med Barnmorskan idag angående att vaccinera mot svininfluensan.. Å från att jag har varit helt emot det så inser jag nu att jag ända ska ta den där jäkla sprutan just för att försöka undvika att Charlie får den. Alltså ska även Kasper få sprutan, om jag lyckas övertala Stefan.. Enligt BM så tar svininfluensan som hårdast på dom sjuka men även dom mindre barnen, så just därför har jag ändrat uppfattning.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Bra att ni ska ta den! =) Är ju verkligen för alla barns skull man gör det! Hälsa Carola! =)



Kraam!

2009-11-18 @ 15:12:20
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: CitronerGula

Ojoj, nu får jag verkligen ångest. Du har ju varit min vapendragare gällande att inte ta vaccinet. Shit, jag vet varken ut eller in. Tänk om jag visste säkert - till 100% att tjejerna verkligen har haft det...

Nåväl, har precis varit på Bryggargatan och ätit och njutit. Var så gott. Men är ändå livrädd att börja gå upp igen. Måste börja träna!

Sov gott och puss de dina

Kram/Petra

PS! Dop present klar - Äntligen! DS!

2009-11-18 @ 23:10:02
URL: http://www.citroner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0