Hormonprickar..

Så har Charlie fått dom här jäkla HORMONPRICKARNA.. eller säger man hormonplitar? Språlla trolla, men skitirriterande är dom i alla fall.. Fulla ansiktet har han fått och det kan ju bara inte vara skönt! Är det någon som har några tips på nån "smorsel" man kan använda? Kanske Idomin? Det gör faktiskt lite ont i mammahjärtat - speciellt då jag vet att han fått det tack vare min hormonfyllda mjölk!

Kan ju också berätta att jag nu introducerat MJÖLKERSÄTTNING för Charlie! Har känt ett tag nu att det sinat med min bröstmjölk framåt kvällen så jag och stefan bestämde oss för att prova - Det gick jättebra och Charlie blev ganska proppmätt och jäst! :) Dock så somnade han inte som Kasper alltid gjorde utan Charlie blev mer alert och vaken, men det gör ju absolut ingenting så länge han är nöjd och inte skriker. Men det känns då skönt att veta att det funkar med flaska! Än så länge så behöver jag inte ge varje dag och nästa måndag ska vi på BVC och väga honom så förhoppningsvis så ökar han i vikt som han ska!


Kommentarer
Postat av: Maria L

Hej!



Ja, de där rackarns hormonplitorna råkade Sixten också utför. Han blev rejält prickig och det såg inte alltför skoj ut... men BVC tipsade de om att testa en kräm som heter Locobase Repair. Funkade väldigt bra, den är jättedryg och rätt så fet. De blir ju som rätt fnasiga i huden efter dessa prickar. Men som tur är verkar de inte lida så mkt av dem och de går ju bort efter ett tag. Men som du skriver, det gör rätt ont i mammahjärtat ändå. Men det positiva i kråksången är att dessa hormonplitor även är ett tecken på att barnets eget immunförsvar har kickat igång :) Så det ju bra!



Jo, vi umeåbor har planer på att eventuellt åka upp till farfar och Eivor helgen v. 41. Tänkte höra om du/ni är hemma på lördag ngt. Kanske jag och Eivor (vet inte vad karlarna har för planer än...) får komma förbi och snusa lite på Charlie :) Kan ta med lite fika också, så blir det mindre stök för dig.



Hoppas att allt annars bara är bra för er! Jobbar 2 dagar i veckan på skolan och har just påbörjat en introduktionsutbildning på BRIS för att bli jourare där. Så just nu är det rätt fullt upp, men det ska nog lugna ner sig snart :)Sixten kryper för fullt och har börjat ställa sig upp mot möbler och annat, så det gäller att hålla koll på den lille.



Ha de gott och hälsa familjen! Kram Maria

2009-09-14 @ 15:26:51
Postat av: Bella

Vi körde med Miniderm på lillan då hon hade dem har jag för mig.

2009-09-14 @ 19:46:51
URL: http://ladysorrow.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack! :) och detsamma, ser att ni fått ett tillskott nyligt också! Grattis till er med :)

2009-09-14 @ 21:09:25
URL: http://annaejk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0