BVC, Tänder, Praktik, Dagis, Kalas....

Känns som att jag har haft noll i hjärnaktivitet då det kommer till bloggen på sistone. Men ska försöka skärpa mig!
I torsdags var jag och Charlie i alla fall på 1-årskontroll på BVC. Det visade sig att han gått upp c:a 600 g på 2 månader och han väger då 9600 g. Ha följer sig kurva galant trots att det ligger lite under "det normala". Men pga 3-dagars febern han haft så tappade han nog några gram där.. Han är nu 79 cm lång och ligger över "det normala" där, jag kommer nog att få relativt långa grabbar, som sin morfar o morbror. :)

Kan även berätta att Charlie har inte bara 1 tand på G däruppe utan 2! Å trots detta så verkar han inte ha allt för ont utan förhoppningsvis så slipper vi det. Å vi har faktiskt blivit kallade till tandsköterskan, den 14:e sept är det premiär för det. Enligt mig så är det lite meningslöst eftersom han bara haft 2 tänder tills nyligen och dom har vi borstat så gott det går. That's it typ. Å vad ska dom kunna "informera" oss om. Vi vet vad som gäller; borsta tänderna morgon och kväll, inte äta socker, inte småäta osvosvosvosv....... Men säger dom nåt nytt och intressant så lovar jag att informera er! :P

Allmänt då.. hmm.. ja, steffe har börjat praktik så snart så kör han runt med tankbil. Kan ju meddela att jag REDAN haft en mardröm om att tankbilen for ner i diket och all diesel/bensin började brinna och sen blev det en riktigt action-explosion. Huvva! Men som sagt, bara en dröm.

Har även nu fått papprena till att ansöka om dagisplats till Charlie. Som det ser ut nu så kommer vi att ansöka om plats från och med januari och vet inte vad jag gör om vi inte får då eftersom om jag har räknat rätt så är dagarna slut då för mig i alla fall. Så då är det bara för mig att bege mig ut på arbetsmarknaden så om det är nån av er därute som läser min blogg som vet om något jobb där dom söker ett jobb så kan ni gärna hojta :)


Nä, ska gå och vara social med min familj nu. Men ska först bara bjuda er på lite bilder från Charlies 1-års kalas!

       

Kommentarer
Postat av: Citronergula

Så fina bilder! Tänk att vår lillkille blivit så gammal... Som vanligt hade du dukat upp till fest med alla läckerheter... Snacka om att blr frestad :)



Idag är vår förskola stängd och jag jobbar passande nog kväll. Så vi har skiftbyte vid klockan två jag och Macke. Nu ska jag baka kolasnittar. A.G är lite snuvig, så jag ska avvakta och se hur hon mår... annars tänkte jag höra av mig!



Kram Kram

2010-08-30 @ 09:12:29
URL: http://www.citroner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0