Skotta snö

Idag har jag varit ute och skottat! Det är ganska komiskt att det kan vara både härligt och uppfriskande samtidigt som det är kallt och jobbigt :P Men det är ju s.k. motion! Nu får vi bara hoppas att det inte blåser och driver mer snö!! Måste ju också berätta att det är inte lätt att skotta hos oss! Inte för att vi har något ovanligare än andra MEN sambon min är en perfektionist när det gäller skottning. Man ska skotta i raka linjer och allt ska vara bortSKRAPAT! Å det värsta enligt mig är att jag måste gå en mil bort med snön. Okej, kanske inte en mil men nästan, jag måste gå uppför en kulle och skjutsa iväg snön förbi halva våran tomt typ! Stefan envisas med det och har jag fuskat så ser han det - har provat och det går inte, haha :) Stefan är faktiskt likadan då det gäller gräsklippning, det ska bli ordentligt kort och vara raka linjer.. kommer ihåg en gång, sommaren då vi höll på att flytta in i huset, som jag var ute i 27 gradig värme och klippte gräset. Det tar över en timme och klippa allt pga kullar och nedförsdiken.. Då jag ÄNTLIGEN var klar så gick jag in och satt mig för att fika litegrann.. helt plötsligt så hör jag gräsklipparen starta och då jag tittar ut i köksfönstret så ser jag karljäkeln klippa gräset EN GÅNG TILL! Jag höll på att flippa ur. Å han klippte heeeeela tomten igen.. Hans försvar var att det inte blev nog kort... Men det var sista gången jag klippte gräset den sommaren! Nu skrattar vi tack och lov åt det och undrar vad grannarna tänkte egentligen..

Haha, det blev lite "back in the days.." men hoppas ni blev underhållna i alla fall :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0