Då var allt avklarat!

Nu är man tillbaka i vardagen igen! Operationen på Charlie gick jättebra och helt utan komplikationer! Men som alla säkert förstår så tar det ju ändå ont i mammahjärtat både vid nedsövningen och vid uppvaket. Charlie blev nedsövd med mask eftersom dom inte hittade några tydliga kärl på händerna o armvecken. Där stretade han emot lite och fick i samma veva hicka, stackarn! Men somnade tillslut och dom satte själva nålen i en blodådra på huvudet (Bra med lite hår i alla fall) :) På uppvaket så hade Charlie redan börjat vakna när jag kom dit vilket inte var bra eftersom han var riktigt ledsen. Men att få komma upp i mammas famn gjorde att han somnade om direkt och sov i över 1 timme till! Jag fick kramp i en fot och en arm men annars gick det bra :) Då han väl vaknat till ordentligt så var han otroligt hungrig eftersom han inte fick någon flaska på morgonen och klockan var då halv 12. Han slukade ersättningen så han blev blå i ansiktet pga att inte hade tid att andas - så det blev några pauser då för andetag och gråt. Sedan dess har han varit riktigt pigg och alert. Dock fíck han ju inte stå något just efteråt så det har varit jobbigt för både honom och mig. Fick även order att INTE använda gåstolen på över en vecka! Så just nu är det mycket bära och mycket sitta på golvet med honom. Fullt upp med andra ord - MEN - han mår då jättebra! :)

Kan ju också berätta att man blev "utkastad" från Sunderbyn måndag kväll klockan 21 pga rumsbrist och stooooor kris.. Dom visste ju att min mamma sov hos min syster i Luleå så dom frågade om det fanns en möjlighet för oss att sova där. Dom vågade inte skriva ut oss eftersom våran doktor eva är jättenoga med att få träffa sina egna patienter och skriva ut dom själv, så därför fick vi enbart s.k. permis. Så det blev att sova i soffan där och charlie i åkpåsen på golvet. Vi sov båda två faktiskt relativt bra som tur var. Dom ville att jag skulle höra av mig på morgonen för att få veta vilken tid doktor eva skulle gå rond så ringde dom kring 9-tiden. Fick prata med den drygaste kvinnan som mest suckade och sen tvärsa: "dom får ringa dig sen då dom pratat med eva". Fine! Väntade och väntade och klockan 11 ringde jag upp dom igen. Då fick jag prata med en trevligare person som bad att få ringa upp på några minuter - vilket dom gjorde och vi fick en tid hos eva 14:15. Då vi väl träffade eva så var hon inte alls så glad att dom skickat iväg oss och speciellt inte så sent på kvällen. Hon blev också ganska irriterad över att vi behövt ringa två gånger då hon redan hade sagt till en sköterska på avdelningen att hon skulle komma mellan 10 och 11! Så hade dom bara framfört det så hade vi fått fara hem tidigare! Tyvärr så finns det stora brister där. Det som irriterar mig mest är att dom sket fulla fan i oss så fort vi lämnat avdelningen. Jag ställer upp för dom och lämnar ett rum för ett sjukt barn (min största anledning, inte deras "kris") och sen så känner dom inte ens till oss. Jag menar, dom borde väl bry sig då det är dom som gett oss permis, inte jag som har bett om det. Om något hade hänt hade det jävlat säkert blivit en anmälan från min sida! Usch, nu blev jag irriterad! Men tack o lov gick allt bara bra! 

Ber om ursäkt för den dåliga kvaliten på korten men hade våran gaaaaaaamla digitalkamera som tyvärr inte ger bättre resultat.


Alldeles för stor sjukhus-skjorta! stl 100.



 
Operationskläderna jag fick lov att ha på mig då jag följde med vid nedsövningen.


Just efter han ätit flaska efter uppvaket. Gode spak och gode söt i sin lilla "nät-mössa"


Efter lite mera sömn så blev han pigg! :)


Otroligt dålig bild men den här bilden visar på hur skönt han tyckte det var att bli av med nätet!


Kommentarer
Postat av: Magda

Wow vilken "resa", det är inte kul när man inte blir väl bemött när man är som mest sårbar!

Att allt gick bra var skönt att höra, nu kan det väl bara bli bättre då han slipper det där bråcket nu då.

2010-03-11 @ 09:25:59
URL: http://vatto.blogg.se/
Postat av: CitronerGula

Så söt!

Helt otroligt, hur de behandlade er!

Bara kasta ut er så där sent på kvällen.

Vi hörs senare idag!



Kram

2010-03-11 @ 09:45:05
URL: http://www.citroner.com
Postat av: Cicci

Måste ju bara säga att det är "kasta ut" med citattecken. Det är klart att dom frågade jättesnällt och försiktigt, men i grund och botten kändes det som att jag inte kunde säga nej med tanke på att det ev. fanns ett barn som var ännu sjukare än Charlie. Å med tanke på dagen efter då man behandlades som luft - då kändes det mer som att man blev utkastad och bortglömd!

2010-03-11 @ 10:01:47
Postat av: Malla

skönt att det gått bra och så himla söt han är! )

2010-03-11 @ 10:18:18
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Cissi

Skönt att det gick bra..vad söt han är :)

2010-03-11 @ 10:24:00
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad skönt att det gick bra, Förstår att det kändes i mammahjärtat. Jag blev alldeles tårögd själv då jag såg han i sjukhusrocken=) Ha det bra!

2010-03-11 @ 21:42:44
URL: http://sofie-andersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0