Mums!

Har suttit och gått igenom lite recept och funderat ut lite på vad jag ska bjuda på för middag nästa helg då vi ska ha middagsfrämmande. Jag o Steffe har ju följt stjärnkockarna på 3:an och vi har verkligen blivit matinspirerade OCH hungriga ;) Så nästa helg ska grillen fram så det är vi då klara med. Men eftersom jag verkligen älskar både förrätt och efterrätt så är jag väldigt sugen på att prova göra någonting "nytt". Har insett att det är väldigt mycket saker som jag inte har lärt mig göra ännu men som jag älskar, så nu ska det bli ändring på det. Satt för några veckor sedan och såg filmen "julie & julia" som är en riktigt matfilm och denna film har nu inspirerat mig att själv ta tag i matlagningen och i alla fall prova på lite rätter som jag aldrig gjort men som jag alltid velat göra.

Efterrätter som ska göras:
Pannacotta (ÄLSKAR)
Creme Brulée
Cheesecake (japp, sant, har aldrig gjort det)
Sufflé

Och även:
Risotto
Matmuffins
Foccacia

      


Kommentarer
Postat av: EVA

Jag gjorde chokladfondanter igår ( alltså en halvgräddad kladdkaka i portionsform som liksom rinner ut på tallriken...) och serverade med hemgjord vaniljglass...det var helt underbart gott !!!

T.o.m maken tog en extra...



***



KRAAAM EVA



:)

2010-03-20 @ 12:08:39
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0