Sjukstuga, växt, stygn, mössor m.m.

Hade först tänkt uppdatera på "sjuk-fronten" och tyvärr ser den inte bättre ut alls! Kasper har den envisa hostan kvar och titt som tätt misstänker jag att han har feber i kroppen. Han har även två nätter i rad vaknat upp och skrikit/gråtit och varit riktigt upprörd. Första natten förstod vi inte alls vad det var och fick honom att somna om, men igår så såg vi att han sprattlade med benen och gnuggade filten runt om fötterna. Då får vi ut från honom att han har ont i benen. Mest troligt växtvärk! Å extrem värk! Det är inte ofta Kasper klagar på värk men dom här gångerna har det riktigt synts i hans ansikte hur ont det tar! Inte lätt att växa och bli stor! Charlie är också riktigt krasslig! Han har en obehaglig hosta som ibland gör att han spyr upp slembollar (bokstavligen!) och han är nu inne i sin 3:e dag med feber. Ikväll högsta toppen på 39 grader. Huvva! Han äter typ hälften så mycket än vad han brukar, han har diarre och han kräks av flytande alvedonen och mollipecten/hostmedicinen. Har ikväll inhandlat supp som är supermycketbättre! Börjar också bli orolig över hans utslag som han haft sedan förra förkylningen - typ för 4 veckor sedan - som nu verkar ha blivit mer. Det som gör mig fundersam är att det blir som runda ringar och dom är lätt upphöjda. Tack vare google så blir man ju lite mer orolig.. kanske nässelutslag? Eller så bara på grund av förkylningen då.. MEN ska ju in till vårdcentralen imorgon för att ta bort Charlies stygn - ÄNTLIGEN - och då ska jag passa på fråga om utslagen och självklart då även hostan och feber. Om man ändå som förälder kunde ta över allt, skulle inte tveka en sekund!!


Bjuder på gladare bilder trots sjuk-elände. Här är grabbarnas nya Villervalla-mössor som jag fyndande på rea i Luleå. Supersnygga enligt mig! :)
 

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Du är inte den enda som är dålig på att kommentera,för jag är typ sämst! :) Men vad skönt att höra det där om bajseriet.Jag har väl egentligen inte känt att det skulle vara någon fara då det aldrig är hårt och svårt för henne att få ut.Men sedan jag skrev det inlägget så har hon bajsat varje dag :)



Skulle ju också kommentera för ett tag sedan och skriva så SJUKT lika Kasper och Charlie är!!Vilka kopior och SÅ söta! Kram

2010-03-18 @ 19:02:20
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0