Måndag och hjärtedag!

Känns som att man nästan bara haft negativa inlägg i bloggen den senaste månaden och tyvärr så fortsätter det litegrann. Vi fortsätter att vara hemma från dagis med Charlie på grund av att han har en virusinfektion. Vi trodde det höll på att bli bättre, men då vi kom hem från havsbadet - som för övrigt var jätteroligt, speciellt att få bada i äventyrsbadet dagen efter med Kasper - då vi fick höra av mina föräldrar att Charlie knappt sovit något under natten och hostat lite. Då Charlie vaknade från sin middagsvila på lördagen så möts jag av spya i hela spjälsängen. Efter att jag badat honom och fått honom ren så fortsätter han spy slem, skum och galla. Så vi for in till akuten där det konstateras det att han är röd i hals och öra och har en infektion/inflammation.. så nu är det ipren supp som gäller i 3 dar.. Sitter fortfarande och grubblar på varför vi inte fick nå pencillin men läkaren vet väl bäst. Nu håller vi bara tummarna att det ska bli bättre.

Kasper är då i alla fall på dagis idag efter ett 2-veckor långt uppehåll och jag kan då bara säga att det var inte lätt. Han ville verkligen inte dit, jag fick tvinga på honom kläderna och allt som allt tog det väl 45 minuter att få honom på pulkan. Det tar så jäkla ont i hjärtat fast det är ju tyvärr ett måste... Förhoppningsvis går det bättre imorrn.

Å javisst ja, Glad alla hjärtans dag allihopa! Kan ju meddela att jag gav Stefan den allra bästa presenten någonsin!!! Han fick en ask gelehjärtan av mig som han då i sin tur kunde ge till mig! ;P Då jag vet att han aldrig kommer ihåg att köpa något. Ha! Tror jag ska börja med sådana här presenter jämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0