Vardagsmat

Jag sitter och tänker på det här med vardagsmat.. jag kan väl ändå inte vara den enda i världen som får hjärnsläpp och har svårt att komma på vad jag ska laga till middag minst några gånger i veckan? Så tänkte att jag skulle skriva upp vad jag brukar laga till middag och så får ni hemskt, hemskt gärna kommentera och tipsa på vad ni brukar göra!

* Korv och makaroner
* köttbullar, gräddsås och potatis/makaroner
* korvstroganoff och ris
* baconröra med spaghetti
* skinksås med spaghetti
* Lasagne
* Köttfärsås och spaghetti
* Fiskpinnar/fiskbullar och potatis
* "Biff" med lök (fläskytterfilé) och ris med sötsur sås
* Varma mackor
* Pannkaka
* Plättar
* Leverbiff, lök, potatis och gräddsås
* Makaronipudding
* Köttfärslimpa med potatis, gräddsås och ärtor
* Grillad kyckling med ris
* Kycklinggryta med ris.
* Piroger
* Kassler med ananas och ris. (eller bulgur)

Å så nu kommer jag inte på något mer MEN det kan ju vara hjärnsläppet som spökar... :P
Sen kan jag ju säga att t.ex. lasagne, leverbiff, makaronipudding och piroger görs kanske 1 gång på 3 månader, om ens det. Brukar även göra tacos och pajer men det blir mer på fredagar och det är ju nästan helg då så det räknas ju inte. Men som sagt - kom gärna med tips på vad ni brukar laga till middag måndag till torsdag!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vi gör ungefär likadant! =)

Men typ soppa, lax med potatis på tunnbröd och sås är ju hur gott som helst att ha en vanlig vardag, pastagratäng med köttfärs, potatisburgare, hemmagjorda hamburgare, parisare, pastasallad med kycklingfilé, palt, ...Shit vad svårt det var att komma på!! =) Men några förslag i alla fall! =)

2011-03-08 @ 20:23:28
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Maria L

Kasslergratäng, fiskbullsgratäng, köttfärsbiffar med färskostfyllning, wok, fiskblock med kräftostjox i ugn med potatis, ....ja, nu kom jag inte på ngt mer förutom de rätter som du oxå skrivit :) trevlig helg!

2011-03-11 @ 12:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0