Dålig mamma..

Idag har jag varit sämsta morsan någonsin - så känns det i alla fall! Kasper har knappt ätit något på hela dagen idag... Det blev "frukost/lunch kring 11 och då åt han några tuggor macka och lite drickyoughurt.. Sen for vi på kalas och då blev det ju några kakor... Då vi skulle börja bege oss hemåt så vaknade ju självklart lilleman Charlie och ville ha käk - han fick sig en flaska men det innebar ju att vi begav oss hem runt 16:30 istället och hade ogjort maten! Då jag börjar närma mig hemmet så inser jag att jag glömt ta någon nyckel och steffe for iväg på revymöte efter mig.. Så då var det bara att fortsätta köra till svärfar och ta extranyckeln.. Tack o lov att dom har en!! Då vi väl kommit hem har kasper hunnit somna i bilen - han hade ju inte sovit nå på hela dan.. Så han börjar störtgrina då jag bär in han - säkert av hunger och trötthet. Skyndar mig att koka upp varmkorv o makaroner och sen trycker jag i tuggor i munnen på han medan han fortfarande halvsover.. tillslut så vaknade han ju till ordentligt och han åt upp en stor portion, vilket han nästan aldrig gör, så nog fasiken var han hungrig!

Jag hatar då sånt här händer!! Jag är vanligtvis en riktig planerare och maten är nästan alltid på matbordet runt 16-16:30... så jag får ont i magen och dåligt samvete då jag "inte tänkt efter ordentligt"..

Kommentarer
Postat av: Susanne

Men jisses Cissi! Nu har du väl lite höga krav på dig själv? inte är du en dålig mamma för att det inte blev som det "brukar":)



Hur går allt annars då som 2 barns mamma? Lite skillnad motför en?:)



Kram

2009-11-15 @ 19:28:51
URL: http://elisdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0