Låååång fredag!

Idag känns det som att dagen har varat i en evighet. Det började med att charlie vaknade strax före 8.. Hinner jollra lite med honom, ge flaska och göra honom i ordning för dagen. Sen var det bara att klä på honom och mig ordentligt för då var det dags att hämta Kasper på dagis. Iskallt var det! Sen komma hem och tack och lov sov Charlie en ordentligt stund efter det. Runt 2 timmar! Så medan han sov så var det bara att göra lunch till kasper - våfflor o grädde - och sedan försöka få Kasper att sova middag en liten stund, vilket är svårare än det låter. Då han tillslut somnade in på soffan så vaknade Charlie och ville ha käk. Kasper vaknade och så var det dags att förbereda middag. Å javisst ja, har tvättat 4 (!) tvättar idag. Helt sjukt mycket tvätt fastän jag tvättat säkert 3 gånger i veckan! Men det var påslakan, handdukar, underkläder, barnkläder m.m. Sen började mitt i alltihopa att byta ut lite kort från dom vita ramarna vi har på väggen. Det har ju bara varit kort på Kasper och nu så måste ju Charlie få komma upp också :) Sen började jag möblera om i Kaspers rum och det blev ungefär som det varit en gång förut. Hade tänkt hinna sätta upp lite tavellisthyllor och klähängare men så kom steffe hem och det försvann liksom ur mitt huvud. Så har som dagen rullat på. Hoppades att nån skulle komma och hälsa på men icke det. Antar att alla, precis som jag, tyckte att det var för kallt :P Steffe var då i alla fall bara hemma en snabbis eftersom det är Revykväll. Tack och lov är det sista showen imorgon så då kan vi pusta ut. Nu har jag i alla fall fått Charlie att somna en stund innan det är dags för hans kvällsmat. Inse att pojkrackarn var vaken från 13:30 till 19:30!! 6 timmar! Han brukar vanligtvis i alla fall ta en powernapp på 20 minuter men inte idag inte. Så är ganska slut i kropp och själ efter gnäll och bära runt på honom. Jag gissar på att det är dags för nå tänder snart för han gnyr konstant, dreglar, käkar på allt och är lite rödblossig om kinderna titt som tätt. Plus att han sovit otroligt dåligt på nätterna - något som vi faktiskt inte är vana med. Men, men, vi får se vad som händer. Nu ska jag fortsätta göra i ordning Kasper för sängen. Får se om vi orkar fara och ha kul på Nimbys värld imorgon, nån som ska dit? :)

Bjuder på en bild då Kasper o Charlie badade tillsammans. Charlie var lyrisk över båt-leken och ljudeffekterna Kasper gjorde :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0