"Stulet" av Monstermalla/ErikasHarmoni!

Älskar jul och längtar sedan flera månader tillbaka tills julen är här på riktigt! Så därför kändes denna lista suverän för mig!

Pepparkakor - Lussebullar

ischoklad - marsipan  (men om jag verkligen får välja blir det knäck!)

Köttbullar - prinskorv

Julkorv - Julskinka

Lax - Sill   (fast måste ju erkänna att jag är nybörjare på gravad lax!)

Revbensspjäll - Janssons frestelse   (börjar vänja mig vid jansson men "carolas" kryddstarka revbensspjäll skulle nog ingen tacka nej till!)

Paradis - Alladin

Rullsylta - Leverpastej 

Glögg - Julmust  ( dom som inte älskar julmust kan inte gilla julen!! Fast glögg funkar också)

Rödbetssallad - Dopp i grytan  (Har ALDRIG ätit dopp i grytan!)

Ris a la Malta - Risgrynsgröt (Är det inte samma sak? Gröt äter jag då och då, året om)

Äppelmos - Senap ( Måste ju dock erkänna att Steffe m. familj lärde mig att äppelmos inte är såååå farligt till en julskink-macka)

Hemma - Borta (Det är riktigt mysigt att bara vara hemma)

Utomlands - Sverige

Ge -   (Ger samma känsla, fast ibland känns det fasiken bättre att ge)
 

Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss  (Va?)

Chokladkalender - Paketkalender  (vilka disskusioner vi haft här hemma, jag tycker det räcker med en chokladkalender och steffe är uppvuxen med paketkalender.... )

Plastgran - Äkta (Har kört med plast "forever" men i år blir det faktiskt äkta - så får se om man ändrar sig)

Arne Weise - Ernst  

Kommentarer
Postat av: Malla

Ja en jul utan julmust är ju ingen jul alls! ;)

2010-11-07 @ 15:02:08
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Linda

mysteriet på greveholm är ju kanon ;)

2010-11-07 @ 21:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0