Skit-veterinär

Läste i PT och aftonbladet om katten Brownie som råkat bli avlivad av en veterinär i Luleå fastän katten bara skulle kastreras. Grymt onödigt och otroligt slarvigt av veterinären! Men jag kan liksom inte förstå att det skedde. I Öjebyn så hade dom jättebra personal då jag avlivade Baltazar. Tjejen kom in och förklarade VARENDA steg hon gjorde. Att hon förberedde sprutan osv. Å hon gav honom först och främst lugnande så att han nästan somnade. Å efter det förklarade hon att hon skulle ge honom sömnmedel, så mycket så att han tillslut skulle sluta andas. Skulle veterinären i Luleå ha gjort detta, utan stress, så skulle katten fortfarande leva. Tycker så otroligt synd om kattägarna, det är aldrig kul att behöva ta bort sitt husdjur genom val, MEN att veta att en veterinär avlivat ens katt enbart på grund av slarv - det skulle jag inte kunna släppa alls. Å värre då han inte ens medger att det var hans fel. Jäkla skit-veterinär. Så onödigt!

Kommentarer
Postat av: djurvän.

Hej!

Läste ditt inlägg just och kännde att jag ville skriva nåt. Jag förstår din frustration över detta men du har nu bara skrivit utifrån det som står i tidningen och bara hört den enas verson om det inträffade. Det som står i tidningar är oftast och sällan så sanningsenligt har själv erfarenhet av detta. Känner vederbörande veterinär vet att han är en mycket duktig/begåvad veterinär ingen skit-veterinär som du har skrivit. Träffade honom för en vecka sen. Jag vet inte hur detta har hänt och kommer inte kommentera det heller. Jag kan bara säga att alla är vi ofullkomliga och kan göra fel. Mycket sorgligt för alla drabbade.



2010-10-10 @ 12:16:41
Postat av: Sara

Jag vet vem vetrinären är och i mina ögon så måste jag hålla med Cicci, det är en skit vetrinär om han inte kan hålla reda på patienterna och vad det är han ska göra med de, det är hans uppgift att se till att det blir rätt....Så jaa jag anser också att det är en skit vetrinär....



Bra skrivet Cicci....Allt bra med er då??

2010-10-11 @ 07:07:32
URL: http://linasmamma.blogg.se/
Postat av: J

Men vad jag hittar bloggar idag då =) Kul! Hoppas att allt är bra med dig.



Håller med, läste om händelsen i Aftonbladet och får ju baske mig ont i magen av att tänka på det. Sådant slarv får inte ske.

2010-10-11 @ 15:37:26
URL: http://villagunnismark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0