Ikväll blir det kräftskiva!

Vi har "lånat bort" barnen till mormor och morfar ikväll och ska hålla i en kräftskiva! Ska bli skitskoj och skitgott! :)

Har bland annat gjort munsbitar med pesto i, pestosås, crostini med romblandning, räkröra. Plus en pannacotta med varma björnbär kokta i en sockerlag med apelsinsaft o skal. Förhoppingsvis blir allt en succé! Kan ju bara säga att svägerskans recept på pannacotta är underbart gott. Det är farinsocker istället för vanligt socker och smaken blir karamell-aktig och skulle vi inte få främmande ikväll så hade jag nog ätit upp alla 7 portioner själv! :)

Är ganska bra på att planera tiden och göra mycket i förväg så just nu har jag ingenting kvar att göra förrutom lite tilltugg till då dom kommer (nachochips, philadephiaost o sweet chili) och salladen till maten. Plus sminkning, ombyte, skjutsa barnen och sedan en öppning av en bacardi breezer! :) Är inget stort fan av vitt vin men ikväll ska det även drickas Drostdy Hof som faktiskt blivit en favorit!



Hoppas ni får en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Magda

Hej och tack så mycket!

Det var en supermysig helg i Umeå.. nog skulle jag kunna tänka mig en sån frukost till "vardags".. det skulle inte vara helt fel =)



Håret gjorde jag själv och min vän Sandra stod för min makeup.

Hoppas allt är bra med er.. jag är så impad över din matlagning, under den tid jag följt dig här på bloggen så har jag ju insett att du har ju f*n matlagnings skills... inte illa!!

Kram på er =)

2010-09-05 @ 19:47:05
URL: http://vatto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0