Fick besök av en hök/falk?!

Det var fan en hök/falk eller liknande som flög in i vår inglasning igår! Jag satt i soffan när jag helt plötligt såg någoting stort komma i hög fart och helt plötsligt bara "dongade" huvvet i inglasningen! Då jag springer fram ser jag en skit-stor fågel stå där, tänkte direkt "EN ÖÖÖÖÖÖRN" *Wow* fast då insåg jag ju att örnar är mycket, mycket större.. men det såg ut som en örn.. så det måste ha varit en hök eller falk... Och pricken över i:et - det allra läckraste - och hemskaste.. det var att höken/falken hade fångat en relativt stor (vanlig) fågel med sina stora klor!! Så den här höken/falken är lite omtömlad och den mindre fågeln ser nästan död ut, fast sprattlar lite.. Sedan tar den fågeln i klorna igen och försöker flyga iväg.. fast det gick inte så bra och han stannade uti våra buskar och "staketet"..  han försökte om och om igen komma över men insåg att det inte gick så han satt bara där och vilade.. sen var det som om han kom på sig, gick till sin halvsprattlande fångst och satte sig på fågelstackarn - som att han skulle vakta sitt byte.. och där satt han och "power-nappade" i c:a 30 min.. sen försvann han! Men läckert var det.. Feg som jag var så vågade jag inte gå nära, tänkte att den här "örnen" skulle attackera mig, så jag tog lite kort på ett längre avstånd.. så bilderna blev ju lite sisådär..

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0