Matdag!

Idag har jag fullt sjå med att laga mat. Eftersom jag jobbar idag 15.30-21 och imorgon 17-21 så är det skönt att ha planerat och gjort maten så att det bara är att värma upp sedan! Har gjort en stor köttfärslimpa med creme bonour inuti och bacon runtom. Jag har aldrig riktigt varit förtjust i köttfärslimpa (eller köttbullar för den delen) men grabbarna gillar det massor! Så det blir köttfärslimpa med potatis och gräddsås idag till middag och så blir det nog rester över till imorgon men då kör vi med makaroner till istället för att få lite variation! Har även stått och gjort hemmagjord korvstroganoff. Så det ska Kasper och jag äta till lunch idag! Bilden på köttfärslimpan är då den just har hamnat i ugnen - alltså ofärdig! Mest pga av att den är inte färdig än, haha :)
 

Har ju även glömt att tala om att jag fått in en "ny" möbel i huset! Då vi köpte det här huset så fanns det en gammal byrå/skåp lämnad kvar. Den har nu mamma målat upp åt mig och satt dit samma tapet som jag har i mitt vitrinskåp! Blir skitfint! Funderar dock på att kapa ner benen på den eftersom den är väldigt hög, men vi får väl se. Så det kommer att bli att förvara alla påslakan, gardiner och dukar i denna, helt perfekt!! :)
 

Då jag likaså hade kameran framme och höll på så sprang jag ut till garaget och tog kort på slutresultatet av mitt arbete förra veckan!

Kommentarer
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vilken härlig ordning och reda! Ursch vad avundsjuk jag blir, det är totalt kaos i vårat förråd just nu.



Vilken otroligt läckert skåp! Vad fint det blev med tapeten, kram Sandra

2008-08-18 @ 14:50:26
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Jessica (Airspirit83)

Vilket bra arbete du har gjort :) Ska ni något förresten på surströmmingsfesten. Ville gå förra veckan men tyvärr så ändrades ju datumet. får se om jag ändå ska komma eller hur man gör. Är för tillfället i Luleå.

2008-08-19 @ 15:32:32
URL: http://minytajustnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0