Helg!!

Äntligen har det blivit helg! Allt ser ljusare ut; jag är ledig, Kasper börjar bli frisk och allt är tralalala! :) Ikväll har Steffe farit på julfest med jobbet och imorgon är det min tur då vi ska fira Carola som fyller år. Ska bli skitskojj med Lasergame, middag på Thaigarden och sedan fortsatt party! :) Ikväll är det pizza som gäller, vi har inget gott i kylen och har orkat fara och handla idag.. Men lite syndfull mat får man väl äta ibland fastän man är en liten tjockis?! :)

På söndag blir det att förbereda efterrätten till julafton - ska göra Semifreddo med hallon - riktigt gott och riktigt skönt att man kan göra den några dar innan utan att den blir dålig! :) Hade även tänkt förbereda kryddblandningen till revbensspjällen eftersom jag måste ge den till mamma som ska göra iordning allt.. Jag jobbar ju natt mån och tis.. känns lite jobbigt att komma hem julaftonsmorgon, öppna lite paket med Kasper och sen måste jag gå och sova några timmar! Men,men, då hinner Kasper och Stefan fara och önska God Jul till farfar och anita vi annars inte träffar förrän annandagen.. Men,men.. jobba bör man annars dör man! :P

Nä, nu är det dags för pizza! Trevlig helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja, det är superskönt att det är klart! Men man har inte hunnit få någon direkt julstämning än pga det. Men kanske imorgon?:-)

Vad är semifreddo för något? Ska ta med efterätt till julafton, men vet inte vad ännu, så kanske en sån skulle passa? OM den är LÄTT att göra;-)



Hoppas ni får en god och mysig jul!

2008-12-22 @ 19:44:51
URL: http://elisdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0