Update!

Ok, har varit lite frånvarande på bloggen.. detta beror på att jag jobbat natt och fick en natt till.. så nu äntligen ska jag få sova hemma ikväll :) Tyvärr så innebar natt-jobbet att jag missade afterworken/julfesten med Swedbank.. det kändes riktigt tråkigt, men vad ska man göra - får ju inte tacka nej.. plus så vill man ju inte tacka nej då man får pengar! Så jag kommer att få en riktigt fin lön i januari, tack vare 7 nätter på Öjagården plus ganska många timmar på Swedbank :) Känns bra! :)

Igår kväll då jag vilade just innan jag skulle fara o jobba så kom steffe in i sovrummet och väckte mig och sa att jag hade främmande... tänkte "vem tusen är det då?" .. Det visade sig att det var Vettan!!! Från ume! :) så vi ska sitta och parta lite hos oss ikväll! :) Ska bli både gott, skönt och roligt! :)

I dag medan jag sov så var Steffe och Kasper hos Kaspers farfar och hämtade jättemycket av Steffes gamla leksaker! Så det blev som att Kasper fick en massa extra-julklappar idag! En massa vapen, en tågbana, massor med böcker - speciellt Pixi-böckerna, och hans gamla Bob som vi lagade med en nyinköpt ratt! Kasper älskade ju förstås den så det har varit svårt att få honom att inte gå ut hela tiden :)

Från det ena till det andra så missade jag min ögonläkar-tid igår.. AHH, blev helt försörd... Men så är ligger det till: Jag har fått lov att omboka en massa gånger pga jobb som dykit upp.. och nu så skulle jag komma in i går (fredag) men eftersom jag jobbade torsdag natt så försökte jag boka om.. men de hade inga tider förrän januari.. så jag fick ju lov att behålla fredags-tiden.. så då jag kom hem från jobbet 7 på morgonen så hade jag tänkt vara vaken.. men alla sa att jag hinner ju sova 90 minuter ialla fall.. Så jag gick o la mig.. hmm, tror ni att jag vaknade av väckarklockan?! Näee.. Jag vaknade klockan 10 av klockan, men jag trodde den var nio... så jag gick och sminkade mig och klädde mig.. då jag plötsligt ser att klockan är alldeles för mycket.. och att jag missat min tid.. Så min väckarklocka hade alltså ringt konstant sedan kl 9 till kl 10.... men,men.. det var ju inte så mycket att göra åt det än att ringa och förklara och boka en ny tid (7 jan), plus att betala "straffavgift" för missad tid, typ 300 spänn!! Tycker som att de borde ha haft överseende med mig eftersom jag försökte boka om men eftersom de inte hade några andra tider så..... Jaja, ibland har man otur...

Nä, nu ska jag gå och käka lite lördagsgodis med Kasper! Hoppas ni alla får en bra helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0