Fick ett galet il...

.. för musik just nu!!! Det var jättelängesen jag satt ned och bara lyssnade. Tycker att det nu för tiden enbart blivit Rix FM den korta stund man kör bil.. Så nu sitter jag med mina stora hörlurar och njuter av all sorts musik. Här kommer lite tips till er och öronen!

Vi kan ju börja med den underbara KURT NILSEN! Han blev Norges vinnare i Idol och även i den "internationella" idoltävlingen som avgjordes i Storbritanien! Han har en ljuuuuv röst! Vissa stunder låter rösten lite country och ibland får han lite rock över den! Favoritlåten sjunger han tillsammans med 3 andra norska artister, "Hallelujah" - Leonard Cohen's klassiker. Gå in på youtube så förstår ni min gåshud! Det roliga är att Kurt Nilsen's utseende inte riktigt passar ihop med rösten.. men liiiite söt är han ändå, och väldigt charmig! Tips på låtar ni hittar på www.youtube.com : Hallelujah, She so high, Beautiful day, Stuck in a moment, When the stars go blue. (Många U2-covers!)



DAVE MATTHEWS BAND är aldrig fel!!!! Favoritlåtar: Crash Into Me, Satellite, The Space Between, Dreamgirl m.m. Är ett jäkligt bra rockband med annorlunda sound i vissa fall.. Använder mkt instrument - härligt!


STAIND!!!  Detta band är en stor anledning till varför jag föll pladask och förälskade mig i Stefan - han sjöng deras låtar i bilen och på kvällarna!!! Favoritlåtar: Outside, It's been a while, Epiphany, Fade, So Far Away, Open Your eyes. Shit! Det går egentligen inte att säga.. alla låtar är skitbra!!! :)


Om ni är party-sugna kan jag säga att jag just upptäckt LADY GAGA och hennes låt "Just Dance" och KAT DELUNA med "Run the show" Härliga party-låtar som just nu ligger på NRJ's topp 5.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0