Filmtips!



                                                                                                 
Har just sett filmen 10,000 BC!
Vad kan man säga, förrutom att den är så j-kla bra!! Den får helt klart 5 plus av mig!
Alla skådisar är okända för mitt öga - och det är ganska vältränat då det gäller skådespelare och filmer, och jag tror att det var ett stort plus. Hade det varit någon stor stjärna så hade man kanske mest suttit och analyserat eller stirrat sig blind på enbart den personen. (måste påpeka att tjejen som har ena huvudrollen känner man igen, och hon har bl.a. varit med i "When a stranger calls"-otroligt vacker!)

Filmen handlar om vad den heter. 10,000 år före kristus. Vad hände då? Hur levde dom då? Man får en hel överblick över HUR det hade kunna se ut.. Handlar om en ung jägare, D'Leh,  som självklart har en kvinna, Evolet, som han älskar över allt annat på jorden. Man får se hur kvinnan och några andra jägare blir tillfångatagna som slavar och D'Leh beger sig ut på en räddningsaktion där han bl.a. måste kämpa mot sabeltandade tigrar och andra förhistoriska rovdjur.

Enligt mig är denna film helt uppslukande, jag släppte inte blicken för en sekund. Själva handlingen är kanske lite klyschig, men jag gillar sånt, evig kärlek m.m. Tekniken är helt underbar, till och med mammutarna ser så verkliga ut som de KAN göra..

Så mitt tips! Se filmen 10,000 BC . Den är värd eventuella pengar ni lägger ut!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh jag fick en flashback från förr. Minns att du alltid hade sån järnkoll på alla skådespelare, det är jag fortfarande grymt imponerad över :)



Jag håller med att filmen är bra! Kram Sandra

2008-06-19 @ 23:23:35
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0