Middag till midsommar!

Hade tänkt annonsera ut vad vi ska bjuda på till midsommar! På så sätt så kan jag ju inte sluta ut det - det brukar lätt bli att det lika väl blir kött, strips och bearneise "som vanligt". 
     Till FÖR-förrätt så blir det munsbitar. Det är tortillabröd med pesto, skinka och riven ost i. Sedan rullar man ihop och steker lite lätt. Sedan skivar man till små bitar. Detta är riktigt gott och jag brukar använda både grön och röd pesto. Det värsta med denna rätt är att den är så J-KLA god så att man äter sig mätt.
     Till förrätt så blir det en enkel toast med skagenröra. Jag rostar brödet, gnuggar med vitlöksklyfta, pluttar på röran, skivar tunna rödlöksbitar och sedan lite lätt med citronpeppar över. Otroligt enkelt och otroligt gott.
     Varmrätt blir grillad marinerad fläskfilé. Liiite tråkigt, men karl'n min måste ju få säga till om något! Men hade ändå tänkt lyxa till det med en jättegod ugnspotatisrätt till. Jag river rå potatis och sätter ut i två längder på en plåt. Sedan sätter jag getost/fårost på och färsk rosmarin på. Sedan kör man ett lager med potatis över det och Svoosch - in i ugnen
     Till efterrätt ska jag göra en Semifreddo med hallon, en variant på parfait. Innehåller bland annat grädde, vit choklad, grekisk yoghurt, maränger och hallon såklart. Semifreddo betyder typ "halvkall", så man kan väl säga att det är som en glass. Till det serveras extra vispad grädde och maränger, men även en lyxig chokladsås på blockchoklad och grädde.
Hur många kalorier detta innehåller vill jag inte prata om.. :)

Kan ta lite kort innan vi käkar upp allt, så ni får se vad jag menar, och kanske förstå hur gott det verkligen är!

Kommentarer
Postat av: Carola

Men äntligen bruden! Kul o följa ännu en blogg:) Då vi är för dåliga på att träffas irl så får vi "träffas" såhär :P



Nu kommer du få ett nytt beroende, bloggandet ;) Och det finns ju miljontals bra blogg-sidor med inredning, man fastnar lätt :)

Jag tänkte åka förbi djuren på cirkusen som står i hagar nånstans i stan imorn med Wille, ska ni följa? Fast han ska följa till Boden, Kurts mamma först, så efter det nån gång. Men här av mig! Kram/C

2008-06-18 @ 22:11:43
URL: http://blogg.cartom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0