Nostalgi-Tripp!

Fick ett mejl från facebook som ville att jag skulle testa mina kunskaper om GB Glace och deras underbara glassar genom åren.. Sagt och gjort så testade jag det.. fast kände mig helt borta så jag fuskade och gick in på deras hemsida  http://www.gb.se/ Fick VÄRLDENS barndomsminnen och började dregla direkt!

Tidigast man kan se deras glassar är 1967 - då lanserade de bl.a. "Snövitpinne" och "Regnbågspinne".. Bara namnen gör ju så att man blir glad! Priserna var väl runt 75 öre till 1,25 kr. Haha, läckert!! Se 1:a bilden till vänster


1977 så hade det hunnit komma lite mera varianter att välja mellan. Vissa smaker finns ju kvar än idag!!! Bland annat 88:an, Sandwich, Igloo m.m. Mums!! Se 2:a bilden från vänster

1987 så börjar jag känna igen mina favoriter sedan jag var liten. Jag älskade Puckstång i vanlijsmak och "raket-glassen" X17 (fanns en X15 tidigare och senare som X21). Sambon säger att hans favorit var Bubble Pop - glassen som hade ett tuggummi som själva pinnen. Calippo hette Pop Up då. Tror även att det var runt de här priserna när jag var liten också. Se 3:e bilden

1997 var jag runt 13 år, haha, tror ja.. och då började det ploppa upp många nyheter, som Solero, Caribic, Cool Bits och så fanns det ju såklart alla dessa goda Magnum-glassar (premiär 1989) - i FLERA olika varianter! Jag älskade den vita magnumen! Se på den 4:e bilden

Nu för tiden så äter jag inte alls så mycket glass - antar att det var godare och mer speciellt när man var yngre.. Men Kasper är ju faktiskt en riktigt gottegris när det kommer till glass, så snart har man väl koll igen på vad som är gott och vilka som hör till favoriterna. Kolla in den allra sista bilden längst till höger och se bara vad priserna har förändrats!!

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0