Puh!

Håller jäklat säkert på att svetta ihjäl! Håller på att laga middag, en otroligt god INDISK FLÄSKFILÉGRYTA.. Riktigt god, fick receptet från svägerskan för flera år sedan och gör den då och då. Innehåller fläskfilé, paprika, lök, tomater, räkor, dill, persilja, apelsinjuice, grädde, creme fraiche, soja, chilisås, curry, chilipeppar. Blir verkligen jättegod! Tog faktiskt kort på den, men har ej haft i dill, persilja eller räkorna ännu eftersom det ska i strax innan man ska äta.


Tänkte även att ni skulle få se vad jag sysslade med igår, i hela 5 timmar medan Kasper var på dagis!
Jo, tog tummen ur arslet och gjorde ett fotoalbum med alla kort från jul, Kaspers 1-årsdag, då vi varit ute m.m. Det var inte så "bara", först gå igenom alla kort, sedan sortera dom efter "tidpunkt" och sedan försöka se över hur man ska klistra fast dom och vars man i snar framtid ska skriva ned kommentarer. Sedan var det bara fram med limstiftet och börja limma.. det komiska var att mitt alldeles nyinköpta limstift tog slut INNAN jag var färdig! Som tur var hade jag kvar ett annat också! Måste ju också berätta att jag fick detta fotoalbum av svägerskan då jag och Stefan hade varit ihop runt 1 år, alltså för 6 år sedan, men har inte använt det eftersom jag ville ha fina, speciella kort i detta stora, vackra album. Och tillslut fick jag ju göra det, för vem kan vara finare än min Kasper??!! Så här blev slutresultatet:
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0