Nu var helgen över!

Gud, vad helgen har gått förbi fort! I går var vi ute i friska luften hela dan - Den stora Pimpeltävlingen i Blåsmark! Tyvärr så vann vi varken skotern eller eu-moppen så lite besviken blev man.. Men,men.. det var härligt väder och vi hade trevligt sällskap runt omkring! Kaspers underbara tremänning Oskar var med och han är ju världens goaste! Han kämpade  på med att skjutsa Kasper på boben och roade honom med bl.a. maskar :)

Kvällen blev sedan fylld med middagsfrämmande - Svägerskan Petra, Macke och underbara flickorna Ebba och Agnes! Kasper stod i nästan en timme bredvid fönstret och ropade efter dom! Å tillslut dök dom upp och det var bara att duka upp för middag. Det blev grillad, marinerad fläskfilé med något nytt - Potatisstubbe! Var väldigt intressant, speciellt eftersom jag egentligen inte fick något recept från Carola utan hon mer sa "Sätt i det du tycker om" :) Men det var riktigt gott, potatis i smördeg helt enkelt.. med lite färskost, creme fraiche, rosmarin m.m. Dock nu i efterhand så insåg jag att jag hade inte behövt vara så feg med kryddorna eftersom smördegen inte smakar så där jättemycket! Å lite mer "geggamojja" i är inte fel det heller :) Men kvällen blev jättetrevlig! Barnen busade på till klockan 21 och sen somnade Kasper och vi hann med att spela lite Wii.. Bowling är verkligen skitkul!

Då middagsfrämmandet hade farit hemåt så stannade jag och Stefan uppe och spelade lite mer Wii.. dock så blev det Baseball och idag så kan jag knappt röra armen och har träningsvärk ÖVERALLT! Haha, riktigt läckert att ett tv-spel kan ge så mycket! Så det blir väl att träna mer under graviditeten så kanske man inte går upp allt för mycket i vikt! :)

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Tack!Jo det är mycket pengar för en fattig mamma!Och ännu roligare är det när jag får göra vad jag vill med dem!Såg att Ellos hade 25% på hela sortimentet,så jag ska nog glutta lite där ikväll :)

2009-04-06 @ 12:23:47
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0