uppdate; Kasper!

Tänkte försöka mig på en liten uppdate på Kasper, var ju ett tag sen sist! Först och främst den största förändringen är ju att han pratar nu hela tiden känns det som! Han upprepar och härmar allt det man säger! Vilken är jättekul men inte så praktiskt alla gånger då det lätt slinker ut mindre bra ord från mamma eller pappa vid vissa tillfällen då saker inte går som man hade tänkt sig.. Man får verkligen passa sin tunga nu för tiden! Men annars är det jättecharmigt, speciellt då man säger svåra ord som Kasper egentligen inte vet vad det betyder eller vad det är.. :)

Kasper har även börjat räkna - allt! Sitter han på pottan och läser en bok så börjar han helt plötsligt att räkna saker - en, två, tre, fyr, fem.. charmknutte! Och räknar man med honom så går det låååångt - mest på grund av att han är i "härmings-perioden" :)

Det är nog hänt en massa mer sedan jag skrev en uppdate men just nu är det hjärnsläpp! Men jag kan ju säga att vi ändrat storlek på honom också! Nu kan han ha 98/104 i vissa kläder - stora killen! Är det en långärmad så blir det att vika upp vid händerna men det spelar ju ingen roll! Så nu har jag i alla fall beställt lite sommarkläder från H&M Rowells åt honom - hade behövt mycket mer men hade tänkt ta mig till stan någon dag och se vad våra butiker har att erbjuda! :)

Nu måste jag börja avrunda för jag har en pojk i soffan som ropar maaaamaaaaaaaaaaaaaaaa konstant! :)

Kommentarer
Postat av: Inspirera Mera

Vad charmig han är lilla Kasper!

Kram Sandra

2009-04-28 @ 17:01:20
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Susanne

Hej! VAd kul att du tycker det:) Så roligt det ska bli sen också och se deras likheter och olikheter!

Spännande att se hur Kaspers lillasyster/bror kommer att se ut! Har ni några namn förresten?

2009-04-28 @ 21:00:50
URL: http://elisdagar.blogg.se/
Postat av: CitronerGula

Han är så söt lillkillen som håller på att bli stor... Hoppas att ni får en trevlig valborg, trots att du jobbar ikväll. Kanske hinner ni med lite korvgrillning iaf.

2009-04-30 @ 07:15:43
URL: http://www.citroner.com
Postat av: Maria L

Gokväll!



Trevligt att ni kunde komma på dopet och tusen tack för presenten! Finfin!



Ikväll har jag och A varit ut på egen hand, ätit på en grekisk restaurang och sedan bio. Mysigt att göra ngt på tu man hand, men såklart lite ovant att lämna lilleman själv med mormor. Satt under stor del av bion och undrade om det gick bra hemmavid osv. Men det var nog mest bara jag som tyckte det kändes konstigt, för när vi kom hem möttes vi av en liten kille med ett stort tandlöst leende kramandes med mormor. Så mao kan vi nog tordas göra om detta fler gånger :-D



Hoppas ni hade en fin valborg!



Kram! / Maria

2009-05-01 @ 22:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0