BEBISEN HAR VÄNT SIG!! + JAG VET KÖNET NU!!

Rubriken blev lång och stor - men det är stora grejer det här så det behövdes verkligen!!!! :) Har ju som sagt varit på Ultraljud idag och det var det bästa ultraljud jag någonsin varit på! Det börjar med att Dr Åke börjar känna på magen och säger att han inte känner något huvud på magen.. jag sa "Va konstigt" eftersom jag var tvärsäker på att bebisen låg kvar precis som vanligt.. Men ultraljudet bekräftade det han kände - Lilltrollet i magen har ÄNTLIGEN beslutat sig för att vända på sig - i vecka 39+0!! - trots lite utrymme så har bebisen klarat det och ligger nu med huvudet neråt - säkert enbart för mammas skull ;) Blev så otroligt lycklig så jag började skratta och grina medan jag låg där! All nervositet och oro försvann på en millisekund! Nu ska jag få föda som vanligt - och det känns som att då det är dags så kommer ungen att nu flyga ut! Jag frågade även hur jag inte hade kunnat känna det och fick förklarat för mig att många bebisar vänder på sig under natten då man sover... Men jag är ändå chockad för både Åke och läkaren från sunderbyn sa att bebisen mest troligt INTE skulle vända på sig eftersom h*n legat i säte så länge och jag har ganska lite fostervatten.. Men Tji Fick Dom!! :)

Den andra stora nyheten är att bebisen ÄNTLIGEN "visat upp sig" så nu vet jag vad det blir....... Vill ni veta???!! :) Jo, ni ska få veta... eller??? ...... Fick nu se en liten snopp på ultraljudet så det blir en grabb till! Å vet ni vad? Det känns faktiskt otroligt bra! :) Det var ju nu inte 100%-igt men ändå, nånting såg han, så nånting är det ju! Så nu förbereder vi oss för en liten pojk - å liten är vad han är! Blev faktiskt lite orolig först eftersom han bara väger runt 3000 gram ännu så Åke gissade på att han skulle väga runt 3200 g då han kommer! Lite skillnad motför Kasper som vägde 3845 g - så det blir nog att kalla denna för Lillfisen! :)

Fick även se att jag fortfarande har lite fostervatten så Åke trodde att det var nära förlossning nu eftersom det visst är ett tecken på det.. Så han trodde att jag skulle få till helgen.. Men för säkerhets skull så bokade vi in ett ultraljud till fredag den 28:e.. för att då se mängden och har det då minskat ytterligare så sätter dom nog igång mig! Det känns också skönt och veta att jag inte kommer att behöva gå över flera veckor! :) Men som sagt, kanske man har tur och får till helgen då! :)

Det här var nog allt jag hade på hjärtat! Känns så otroligt skönt!! Jag är otroligt lycklig just nu ska ni veta!! :)


Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

AWEE!Du måste ha uppdaterat i samma veva som jag skrev en kommentar! :)

FAN vad roligt!Oj så glad jag blir!:)Jag tror ni får på lördag,och med all säkerhet har ni eran bebbe inom en vecka,för det vet Dr.Jennie :)

Kram från oss!

2009-08-20 @ 19:26:07
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Malla

Men åh så skönt!! :) Jag har också (fråga mig inte varför) en känsla av att ni får i helgen! Hoppas allt går lysande för er, men medd den härliga inställning du har så är det nog inga problems!

2009-08-20 @ 19:37:08
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Carola

Ja, äntligen har han visat sig och äntligen har han vänt sig! Jag blir lättad för din skull! Åhh, vad mysigt att snosa på en liten igen!

Hoppas han håller sig inne till på lördag då vi kommer så jag hinner se dig innan du åker in.



Kram!

2009-08-20 @ 19:42:20
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Linnea

Åhh vad roligt att det alldeles snart är dags för dig/er :) Håller alla tummar och tår för att lillgrabben tar sig ut snabbt och smärtfritt hihi



Vi har inflyttnings- och förlovningsfika nästa lördag men då antar jag att ni har fullt upp med lillfisen. Hur som helst är ni hjärtligt välkomna!



Kram

2009-08-20 @ 20:38:01
Postat av: Inspirera Mera

Åhh vad glad jag blir för din skull! Tänk nästa gång jag kommer och hälsar på så har du en liten bebis. Det ser jag fram emot! Kram på dig gumman!

2009-08-21 @ 02:15:13
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Cissi

Åh, vad kul!!! En till liten grabb, vad mysigt! =) Vad kul!



Håller tummarna att förlossningen går bra!! Många kramar från mig! =)

2009-08-21 @ 16:07:31
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0