Lite fostervatten..

Började fundera en massa igår kväll angående sätesförlossningen - Ja, än en gång! :P Började då även att surfa runt på internet lite grann för att försöka hitta lite personliga berättelser från folk som fött i säte.. Hittade några som haft lyckade sätesförlossningar så det känns ju då bra och tryggt MEN då läste jag att OM man har lite fostervatten så får man inte föda i säte.. Nähä, tänkte jag då.. men på mina två senaste ultraljud så har dom ju konstaterat att jag har en liten mängd fostervatten, varför ska dom då övertala mig att föda i säte? Kommer nu inte ihåg exakt vad det var som gjorde att det var dåligt att föda i säte vid liten fostervattenmängd, men det känns inte riktigt bra.. Plus att - dum som jag är - så gjorde jag en sökning på "Lite fostervatten" och fick ju då läsa skräckhistorier om dom som haft lite eller inget fostervatten alls och deras barn har dött eller att bebisen haft dåliga njurar.. OjOJ, varför skrämmer man upp sig såhär???!!!

Tack och lov så ska jag träffa min barnmorska på måndag och ta prover och lyssna på bebishjärtat - känns då skönt! Plus att då får jag ju passa på att fråga ut henne om detta fostervatten! :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Usch..inte läsa sånt!! Jag har också läst på om massa skräck-förlossningar och det hjälpte inte alls mig!!:)



Hoppas allt går bra, kraaam Cissi!

2009-08-07 @ 16:54:23
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0