Vecka 36+4

Känns skönt att snart - alldeles snart - kunna säga att jag endast har 3 veckor kvar som gravid! :) Jag ska inte ens tänka tanken att jag kan gå över tiden.. nej,nej.. det finns inte i mitt "Nedräknings-system"! :) Känner mig mest som en gnällig, tjock tant just nu.. har ont överallt och hela tiden! Å det värsta av allt - jag får inte sova!!! Jag räknade antal gånger jag vaknade i natt = 6 gånger mellan kl 01-07.. Berodde på allt - ont i ryggen/foglossning, halsbrännan, pissnödig, törstig m.m. Jag blir jäklat skogstokig snart!!

Idag har jag i alla fall tagit mig i kragen och for iväg till Sikfors och badade med Carola, Wille o Kevin och Linda! Vi hade skittrevligt och skönt var det då det inte var allt för mycket folk där! Man känner sig ju inte som den vackraste och smidigaste just nu!  :P Så lite bad där och sedan for vi alla till min mamma som gjorde en god kycklingsallad till oss! Nog är man bortskämd alltid!! :)

Från det ena till det andra - jag och Steffe har nu kommit överens om att han ska ta en vecka föräldraledig (för Kasper) så jag får det "lugnare" dom här sista veckorna och jag måste säga att det känns så otroligt skönt! Så det blir alltså att få ha min karl hemma nästa vecka också! :)

Har nu tänkt sätta mig ned och skriva ned lite namnförslag till lillbebisen eftersom jag vill höra lite åsikter.... Så håll utkik efter namnlistan min inom en snar framtid :)

Kommentarer
Postat av: CitronerGula

Låter som att det blev en härlig start på en solig augustivecka.

Jag kan trösta dig med att jag inte heller kan sova på nätterna... eller snarare vaknar ofta. För det första lägger jag mig sent för jag läser alltid i en bok varje kväll och har svårt att sluta. Sen vill lillasyster ha tutten var och varannan minut, vilka jag frenetiskt letar i ett halvvaket tillstånd. Vidare så drömmer jag mycket och konstigt, vilket resulterade i att jag flyttade lillasyster mitt i natten pga en dröm som jag hade. Kan ha handlat om krokodiler??? Vilket också är konstigt!!!

Pust, nätterna ska ju vara vilostund, men det skulle inte förvåna mig om jag vaknar någon morgon med träningsvärk eller ett om möblerat vardagsrum :-D



Kram på er!

2009-08-04 @ 18:20:56
URL: http://www.citroner.com
Postat av: Ingela

Bada och sola. Härligt.

Själv sitter man på jobbet igen. Känns inte alls nåt skoj när vädret blev helt super igen, men så där det. Någon ska slita och släpa oxå.

2009-08-05 @ 15:25:53
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0