Middag o Melodifestivalen, vad annars?

Alla ni som känner mig vet ju att jag är lite Melodifestivals-galen.. egentligen är jag inte så förtjust i den svenska delen, speciellt inte sen dom började med deltävlingarna, MEN jag kan ju ändå inte låta bli att se på det varje lördag!! Något som jag började med förra året och som är jäkligt kul är att jag spelar på svenskaspel.se om vem som kommer att vinna och ta sig vidare.. Skitskojj! Förra året vann jag en liten peng på grund av att jag spelade på Frida och igår vann jag 50 spänn på en satsad 10:a eftersom jag tippade att Emilia skulle ta sig direkt till final.. Måste ju dock säga att jag är lite smått chockad att varken Shirley Clamp eller Marie Serneholt ens tog sig till 2:a chansen utan den platsen knep Caroline af Ugglas..... Fast i och för sig så tyckte jag inte att låten var sååååå hemsk, bara speciell och lite oschlager.. :)

Vi var i alla fall hos Svägerskan med familj och åt en underbar Filips filé, helt underbar! Några timmar senare fick vi en riktigt god efterrätt med grädde, kesella, vit choklad - tror inte det var nåt mer - serverat med hackade vindruvor och kiwi, mums! Det enda som var lite jobbigt var att jag inte riktigt kände mig 100 % kry.. det känns att kroppen inte riktigt återhämtat sig efter sjukhet och skit....

PLUS så var vi och badade i Hortlax Badhus igår! Det var riktigt kul att få bada med Kasper och efteråt äta hamburgare och glass -  en riktig familjedag! Måste ju erkänna att vi varit jättedåliga med att fara med Kasper och bada, det har som bara varit på sommaren ute.. Men igår slog vi till och det märktes att Kasper är en bada-människa.. Men liiiite feg var han nog i början i alla fall... Vi for hem där kring halv 2-2 och då gick jag och Kasper och la oss och sov i 2 timmar!!! Var helt slut efteråt!

Kommentarer
Postat av: Carola

Men vad roligt att ni var och bada, då kanske du o Kasper följer nån gång när man frågar? ;)



Då måste ni ha åkt en stund innan vi kom till sporthallen, vi var o såg Martin spela innebandy-cup igår. Tyvärr förlora dem just när vi var där efter att dem vunnit 3 cupar på rad, typiskt!



Nu måste jag gå o elda eftersom pannan i huset har gått sönder, Brr..

Men vi höres! KRAM

2009-02-08 @ 09:45:21
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Jessica (AirSpiri83)

Vilken trevlig helg ni verkar ha haft. Själv missade jag melodifestivalen för att jag var på Björkliden och festade med folk man har lärt känna här uppe. Känns lite trist att ha missat första deltävlingen. Vad tyckte du om den då? Med nya reglerna, artisterna och Petra Mede?

2009-02-08 @ 14:52:03
URL: http://minytajustnu.blogspot.com
Postat av: Inspirera Mera

Jag visst inte att det gick att spela på sånt, härligt att du vann!



Du har blivit utmanad! Kram Sandra

2009-02-08 @ 17:05:37
URL: http://inspireramera.se
Postat av: CitronerGula

Roligt att ni gillade maten, även om kaffet hann bli lite kallt ;-D

Tyckte också att det blev en mysig familjedag. Inget stress, ingen åka på stan snabbis utan bara myzzz. Är så roligt att se att Ebba har blivit så tuff i vattnet. Nu återstår det bara att se när Agnes kaxar till sig lite...



Avslutningsvis säger jag bara - Nej tack till Petra "leder Melodifestivalen" Mede. Hon är inte rikigt min grej och nu är hon absolut inte alls överhuvudtaget, på något sätt sevärd. Nåväl, kan väl inte bli sämre....



Kram och krya på dig!

2009-02-09 @ 08:55:17
URL: http://www.citroner.com
Postat av: Carola

Haha, klandrar dig inte, jag hade tänkt samma sak;)

Tack o lov har Danne varit hit odag och fixat endel av pannan, den går igång på el nu, dock på "halvfart"... Sen så är det förhoppningsvis inte så stort problem med passaten, Tomas ska kolla vidare imorn på det. Så vi får hålla tummarna :)



Imorn blir det att åka till banken och lägga om lånen, så kanske vi får det lite billigare varje månad!

Nu måste jag snart komma och se om magen vuxit nå och busa med Kasper. Så vi ses!

KRAM!

2009-02-09 @ 22:57:01
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Emmeli

Nämen! Är du gravid nu?!

GRATTIS :D

Så himla, himla kul.



När är ni beräknade och hur mår du? :)

Kramar!

2009-02-10 @ 21:34:20
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Hon har haft någon sån natt förut och då misstänkte vi också växtvärk,så det är det säkert nu också.Hon har blivit enormt aktiv bara på några dagar,så självklart måste det kännas i deras små kroppar.

Det är inte alltid lätt att vara liten.

Nu har vi gett en alvedon då hon var lite orolig,så vi får se om det ger något resultat.



Hur mår du då!?Några graviditetskrämpor?:)

Hur mådde du är du väntade Kasper?



Kramkram

2009-02-10 @ 22:26:25
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0