Försäkringskassan...

... å med den rubriken, vad tror ni jag kommer att skriva härnäst?????!!!

Fy vad jag är less försäkringskassan!! Har ju varit supernöjd den senaste tiden eftersom jag fixat alla dessa papper som de vill ha inför havandeskapspenningen.. sen så hör dom av sig och vill ha med papper i och med föräldrapenningen -  vilket är exakt de papper jag redan skickat in.. får lov att ringa till dom och dom säger ju så klart att jag redan skickat in det.. Klart då! tänkte jag! Men idag så ringde en kvinna från Göteborg - faktiskt riktigt trevlig måste jag ju säga, trots allt - men hon ville veta något om mina arbetsgivare m.m. hängde inte riktigt med, men typ att hon vill veta hur mycket jag jobbat på swedbank eftersom från dom får jag sjuklön ifall jag sjukanmäler mig.. Så nu har jag suttit i över en timme och grävt bland mina papper och pärmar och försökt hitta alla kontrolluppgifter från swedbank och även skattedeklarationen så man vet hur mycket man tjänat 2008 typ.. och så blir det att ringa upp kvinnan imorgon och få detta ur världen.. Det enda positiva med hela grejen var att hon sa att min föräldrapenning var redan räknat och det är fatiskt bättre än den jag hade med kasper.. så vi får ju se om det stämmer! :) Men jag blir alltid nervös då försäkringskassan begär papper m.m. man är så rädd att något inte ska stämma eller att man har gjort fel och man blir återbetalningsskyldig en massa.. Men som jag vet så har jag gjort rätt och att allt kommer att lösa sig.. Men ni kan ju ändå hålla tummarna för mig, för säkerhets skull! :)

Måste ju även berätta om en liten incident idag... Den var både jäkligt komiskt och ändå inte! Hela familjen var på väg till bilen då jag vänder mig om och ser att Kasper har sin ballong från PDOL med sig - ni vet en sådan med lustgas.. Å just i det ögonblicket ser jag hur han släpper taget om den.. Eftersom ballongen inte hade nog mycket tyngd i snöret så började den ju fara högre och högre upp.. Så jag tar värsta satsen och försöker börja springa efter den  - vilket inte var lätt med en stor, tung väska och en filt i famnen + en stor gravidmage.. Så det slutar med att jag slirar på gräset och faller pladask - å ballongen hinner försvinna.. Steffe springer ända bort till dagis i jakt på den och var faktiskt riktigt nära den en gång.. men tillslut bestämde sig ballongen för att fara iväg till gudarna! Hela situationen måste ha sett riktigt rolig ut! Jag skrattade till och med i början tills jag insåg att jag ramlade ju faktiskt pladask på MAGEN och efteråt fick jag ont! Å så Kaspers tårar då han insåg att pappa inte kom hem med ballongen var ju inte heller rolig.. Vilket trauma!  Nä, allt löste sig då jag senare på dan for in och köpte en ny ballong för 80(!) spänn, så nu är Kasper överlycklig igen över sin spindelmannen-ballong! :) Magontet sitter faktiskt i litegrann ännu, men jag har då full rulle i magen med sparkar och buffar så jag är inte så där jätteorolig - MEN - ska bli skönt att få träffa barnmorskan imorgon och ändå kolla upp det litegrann!

Oj, vilken roman jag skrev ikväll! Men nu rundar jag av eftersom jag måste gå och packa inför vår roadtrip till svärmor och ostvik! Å vi har lånat till oss en husvagn också så det blir mer semesterkänsla och mindre trångt i huset! :) Blir väl uppdatering efter helgen! Peace Out! :P


Kommentarer
Postat av: Malla

Jadu, FSK dom lver för att göra livet lite surare för alla andra verkar det som!

Läskigt att trilla på magen...men skönt att du känner bebis iaf!

2009-07-24 @ 09:07:36
URL: http://monstermalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0