Sätesförlossning eller Kejsarsnitt??!!

Nu har jag haft en HEL "grubblar-dag".. Jag blir tokig! Jag har suttit framför datorn och surfat och letat efter mer information angående Sätesförlossning! Jag tycker det är mycket som min läkare glömde att informera om.. exempelvis att en sätesförlossning tar oftast längre tid och att bebisen kan vara medtagen efter denna "tuffa" förlossning.. Man brukar också oftast få värkstimulerande dropp så att värkarna ska hålla i sig ordentligt.. Då jag läser på olika forum där folk diskuterar hittar man också en massa olika informationer - Det är jätteolika mellan olika sjukhus.. På vissa sjukhus så är det enbart kejsarsnitt som gäller vid säte.. Blir helt galen och vet inte riktigt nu hur jag vill göra.. Det enda jag vet säkert just nu är att jag på måndag ska ringa till min Barnmorska och prata ut med henne.. Jag skulle också gärna ha den "allra senaste" informationen om sätesförlossning - är det för mycket begärt?!

Kommentarer
Postat av: Malla

Näe du, jag tycker absolut inte det är för mkt begärt att man ska ha rätt till den senaste infon! Har också hört att förlossningen kan vara mkt jobbigare vid säte. Helt rätt att du ska prata med din BM och stå på dig, det är ändå din kropp och ert barn, ingen annan ska propsa på dig sina beslut bara för att DOM tycker det är det bästa, oftast så har man nån slags känsla i kroppen och jag tycker man ska välja det som känns bäst. Jag är också ruskigt kluven just nu...det lutar åt snitt men ja, det är alltid ett MEN. Ska till BM på torsdag, får se hur det blir då...

Grubbla inte ihjäl dig nu bara!

Förresten - jag fick av mig ringen :)

2009-07-31 @ 21:27:11
URL: http://monstermalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0