Barnmorskan igår!

Var hos Barnmorskan igår och tog nya prover och mätningar och allt ser bara bra ut! Magens SF-mått har växt hela 3 cm så nu ligger jag på 25 cm - Skönt! :) Ligger ändå mer mot understa kurvan men det spelar ingen roll, magen växer ju i alla fall! :) Har även tagit blodprov som ska visa om jag bildat några antikroppar eftersom jag är RH-negativ.. OM jag har gjort det så ska jag visst få en spruta.. typ efter förlossningen eller? Haha, helt sjukt men jag vet faktiskt inte, har inte riktigt hängt med tror jag.. :)

Annars så är då allt bara bra, skönt att värmen är kvar sedan helgen men inte lika plågsam :) Helgen gick fort, "vi" (steffe o kalle) målade huset så nu ska vi bara måla andra varvet på baksidan så är vi klara.. förrutom att vi måste måla allt det vita runt fönstrena och gavlarna också.. men till helgen så! Det är ju visst fotbollsmatch på lördag så kanske vi bjuder hem någon igen (utnyttjar-tankar igen) haha :) I söndags så var vi på kalas hos kusin Agnes som fyllde 3 år! Där fikade vi väldigt gott bl.a. tårta och äppelpaj! Barnen hann även med att bada i lill-polen några vändor :) Sedan blev det även en tripp till Max där vi alla åt en s.k. mors dag-middag :) I måndags så kom mamma/mormor hem från Umeå så då var vi där hela dagen! Det märktes verkligen att Kasper saknat henne eftersom han fjantade sig och kunde inte lämna henne för en sekund!


Själv så känner jag mig ganska risig/hängig just nu.. Är supertrött i hela kroppen och konstant huvudvärk - tjohoo! :( Vet inte om det är något försenat solsting sedan helgen men jobbigt är det då! Så ska passa på att sova middag med Kasper idag och se om det vill ge med sig, hade som hoppats på att kunna jobba idag eftersom jag var hemma igår.. Fan, vad man förlorar pengar på att vara sjuk! Å vad hemmet ser extremt stökigt ut bara för att man inte "plockar" en dag!

Kommentarer
Postat av: Mona Cullsberg

Hej!

Jo du piteå är inte stort!hehe, men det är ganska kul ändå! Det är jätte bra med mig, har väl inga krämpor än annat än illamående ibland. Jag jobbar det jag kan och kommer att jobba heltid i sommar. Men sen blir man ju ledig:) Hur är det själv då? Du har kommit lite längre än mig i graviditeten.



2009-06-03 @ 12:32:00
URL: http://monacullsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0