Graviditetsvecka 25 och försäkringskassan!

Då var man i vecka 25 då! Känns riktigt bra! Har dock lite mer foglossning än förut men det är väl sånt som hör till.. plus att jag gissar på att det har smugit sig på X antal kilon nu.. har faktiskt inte vägt mig utan försöker ta det lugnt på den fronten - än så länge :) Har också börjat skriva en ansökan för havandeskapspenning eftersom jag tror det blir omöjligt för mig att jobba juli och augusti då det går nog jäkla tungt för ryggen nu.. men att skriva en liten ansökan är inte så bara!! Ska få chefen att skriva under en omplaceringsblankett och sedan skriva en "rapport" om hur min arbetsdag (natt) ser ut.. sen ska jag få nå papper från min barnmorska också.. jag måste ju bara påpeka - Sverige är verkligen ett "pappers-galet" land.. inte riktigt sådär miljövänligt precis! Men,men.. förhoppningsvis går det bra!

Måste ju även berätta att jag ringde till försäkringskassan.. och dessa samtal slutar ju nästan ALDRIG bra.. *suck* Ringde för att dubbelkolla när man senast skulle skicka in ansökan och fick ju då självklart prata med en dryg 08-kärring! 5 veckors handläggningstid sa hon med den drygaste rösten, "så det börjar ju bli dags att du skickar den nu".. jojo.. men sen skulle jag bara fråga lite snällt om hur föräldrapenningen funkade.. eftersom det är ju att - har man blivit gravid innan första barnet fyllt 21 månader så får man behålla sin förra föräldrapenning - tänkte bara höra hur exakt det var eftersom min graviditet började bara nån dag innan.. Då säger hon: Om du föder ditt andra barn innan ditt första fyller 2,5 år så får du behålla samma... sa då att jag var beräknad till den 26 augusti och den 28 augusti fyller Kasper 2,5 år.. så hur exakt är det då.. Hon svarade med en ännu drygare röst "Då får du väl se till att du inte går över tiden då" "annars räknar vi om föräldrapenningen.. ÅHHH, kan bli tokig - måste jag boka in ett kejsarsnitt för att slippa gå och vara orolig resten av graviditeten eller??? Tror jag ska gå in på kontoret här i stan för att få prata med någon "lokal förmåga" och förhoppningsvis få lite lugnande besked..

Kommentarer
Postat av: CitronerGula

Tack för tipset igår... joda, kycklingen åkte tillbaka in i frysen. Får blir helgmys istället.



Lillasyster är lite krasslig med tjut i bröstet och hosta. Lite feber med det är framför allt andningen jag vill hålla koll på. Ska ringa doktorn strax.



Är helt otroligt vad de kan tjorva till saker och ting på vissa istanser. Byråkrati så det föreslår!

Hoppas verkligen du kan gå in och få träffa någon gullig medmänniska som har förståelse för din situation!

Trevlig fredag på er...

Kram

2009-05-08 @ 07:30:05
URL: http://www.citroner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0